אומנות ההגבהה-סדנת הורים

⇐ מטרות הסדנה:

  • לעזור לילדינו לגלות את כוחותיהם הפנימיים, לחזק את האמון שלהם בעצמם ולממש פוטנציאל אישי.
  • ללמד את ילדינו כיצד להתמודד עם רגשות לא רצויים, ובהם כעסים, פחדים, עצלות, עצבות, חוסר הערכה עצמית ואטימות.
  • להכיר את החסמים המפריעים לנו לשפר את תפקודינו כהורים ולהסירם.
  • ליצור בהירות לגבי דרכי ההשפעה שלנו על ילדים וכיצד אנחנו יכולים להגיע ללבם.
  • להרחיב את ההכרות עם מבנה הנפש של הילדים ושלנו.
  • להכיר ולהימנע מטעויות שלנו כהורים שאינן מועילות ואף עשויות לפגוע בנפש הילדים.

⇐ על הסדנה

עד כמה האושר של ילדינו תלוי בנו? כיצד אפשר לעזור לילדים לממש את הפוטנציאל שלהם ולגלות את כוחותיהם הפנימיים?

הסדנה אומנות ההגבהה מציגה עקרונות חינוכיים, תובנות, עצות, טכניקות וכלים מעשיים, המתגבשים לכדי שיטה חינוכית שלמה וסדורה שנועדה לעזור לילדים לצלוח משברים ולנצח קרבות פנימיים, לחזק את האמון שלהם בעצמם ולגלות כוחות חבויים.

שיטה שהיא רלוונטית לכל גיל, יישומית בכל מצב ומציעה בהירות רבה בהליך החינוכי. הסדנה מסייעת להורים ומחנכים להגביה את המציאות הרגשית של הילדים, כך שיידעו לעורר רגשות חיוביים המניעים לעשייה וצמיחה ולהתמודד עם רגשות לא רצויים, ובהם כעסים, חרדות, עצבות, חוסר הערכה עצמית, עצלות, אדישות ואטימות.

השיטה מיוסדת על אדני ההגות היהודית, ובעיקר על משנתם החינוכית של הרבי מלובביץ' וחמיו הרבי הריי"צ, על תורת בעל התניא, האדמו"ר מפיאסצנה, הבעל־שם־טוב והרמב"ם. 

הסדנה מלווה את הספר "אומנות ההגבהה" (ידיעות ספרים, נוב' 2017) ועוזרת לתרגל ולהטמיע את השיטה, העקרונות, הטכניקות והכלים המובאים בו.

(אתם מוזמנים לקרוא את פתח הדבר -להיות הורים טובים יותר)

אומנות ההגבהה היא סדנה משולבת – אינטרנטית ופרונטלית, שמאפשרת גם להטמיע את התכנים בתוך חיי המשפחה היומיומיים על-ידי מפגש פרונטלי עם ד"ר הררי וגם ליהנות מהיתרונות הייחודיים של סדנה אונליין (האזנות חוזרות, תרגולים, הרחבות של התוכן והתובנות, הפנמה של התכנים, אפשרות להתייעצות ועוד.)


⇐ מה כוללת הסדנה המשולבת (אונליין ופרונטלית)?

הסדנה אונליין:

⊗  עשרים פרקים (פודקאסטים) מדויקים המעבירים את עקרונות ההגבהה בצורה סדורה, מקיפה ומעמיקה.

המפגשים/שיעורים משובצים דוגמאות יומיומיות נפוצות ביחסים בין הורים וילדים המעלות מצבים אמיתיים ודרכי התמודדות עמן.

לשיעורים מצורפים הנחיות כתובות לתרגול, מצגות, מקורות וסיכומים של התכנים, העצות, הכלים והמסרים שהועברו.

משתתפי הסדנה מקבלים חינם את אומנות ההגבהה כספר אודיו (קולי). ספר קולי הוא פתרון מצוין למי שאין זמן או לא אוהב לקרוא, אבל מבלה זמן רב בנסיעות וכדומה.

(הספר והמפגשים אונליין נגישים לכם מייד עם התשלום לסדנה, ללא הגבלת זמן.)

הסדנה הפרונטלית:

יום הורות – מפגש משמעותי ומדויק בן 6 שעות עם ד"ר יחיאל הררי שמטרתו להטמיע את עקרונות ההגבהה ותכני הסדנה בחיי היומיום.
(אם אתם קבוצה בת 10 משתתפים ומעלה תוכלו לתאם איתנו ולקיים את המפגש אצלכם).

 אפשרות להתייעצות אישית עם ד"ר יחיאל הררי במהלך יום ההורות.

 מתנה: הספר אומנות ההגבהה בזמן הסדנה (בהוצאת ידיעות)


⇐ אודות מנחה הסדנה 

ד"ר הררי הוא סופר, מרצה ומנחה סדנאות, העוסק למעלה מעשור בתורת הנפש על-פי עולם המחשבה היהודית בכלל וספרות החסידות בפרט. שני ספריו האחרונים, "לנצח כל רגע מחדש" וסודו של הרבי", בהוצאת ידיעות ספרים, הפכו לרבי מכר מיד עם צאתם לאור. הררי כתב את עבודת הדוקטור שלו באוניברסיטת תל-אביב. שימש עיתונאי, יועץ פרלמנטרי ויועץ מקצועי בכיר במשרדי ממשלה ולימד באוניברסיטת תל אביב ובמכללת ספיר.

באחרונה ראה אור ספרו "אומנות ההגבהה" – מדריך להורות וחינוך על-פי חכמת היהדות, שהיה גם הוא לרב מכר. הספר משרטט שיטה חינוכית מגובשת ומעשית הנשענת על כתביהם ותורתם של גדולי ישראל.


 ⇐ הצטרפו אלינו ל"אומנות ההגבהה-סדנת הורים" שתשנה לכם את החיים

הסדנה מוצעת עתה במחיר מיוחד: 750 ש"ח (המחיר כולל מע"מ).
מחיר מיוחד לזוג: 1100 ש"ח (מומלץ מאוד לעבור את הסדנה המשולבת כזוג)
המחיר כולל: גישה מיידית לסדנה אונליין + השתתפות ביום ההורות הפרונטלי + אומנות ההגבהה (ספר קולי)+ספר בכריכה רגילה בזמן הסדנה.

יום ההורים – הסדנה הפרונטלית הבאה תערך: (פרטים בקרוב).

* מספר המקומות בסדנה הפרונטלית מוגבל. יש לשריין מקום מראש.
* בכל שאלה, טכנית או תוכנית נשמח אם תפנו אלינו. צרו קשר.
* ניתן לשלם גם באמצעות PAYPAL. לחצו על לינק זה לתשלום.
* אם נרשמתם, תקבלו עדכון אוטומטי בכל פעם שתיפתח סדנה פרונטלית חדשה. אם לא נרשמתם עדיין תוכלו לקבל עדכון לגבי הסדנאות הבאות בטופס למטה.
* ניתן להאזין לסדנה בכל דרך ובכל מכשיר. (האזנה חסכונית יחסית בסוללה וברשת)
* הטמעת תכני הסדנה חשובה לנו ביותר משום שהם יכולים לעזור לכל כך הרבה ילדים והורים. בשל כך אנחנו מפעילים קרן הנחות מיוחדת במקרים מסוימים. לפרטים יש לפנות אלינו בטופס.


* יש לכם שאלות נוספות?
* תרצו לקבל עדכון על אודות המועדים הקרובים בהם יתקיים יום הורות (6 שעות מפגש פרונטלי)?
* רוצים לתאם את הסדנה הפרונטלית אצלכם? אתם מוזמנים להשאיר פרטים בטופס הבא (אנא פרטו אם תרצו שנשוב אליכם טלפונית ובאיזה נושא):

[contact-form-7 id="13136" title="מתעניינים בסדנה אומנות ההגבהה"]

 ⇐ שאלות ותשובות נפוצות 

ניסינו לענות על מרבית השאלות שנתקלנו בהן עד כה. אם לא תמצאו תשובה לשאלה שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו באמצעות טופס צור קשר.

להורים לילדים באיזה גילאים מתאימה הסדנה?

הסדנה מתאימה להורים לילדים בכל גיל. שכן חינוך הוא משימה ללא גבולות, שזמנה כל חיי האדם. עבודת החינוך צריכה להתחיל בשלב המוקדם ביותר האפשרי והיא נמשכת כל החיים.
הקשר בין ילדים להורים משפיע על כל תחומי החיים של הילדים וההורים. ריפוי הקשר הזה חשוב עבור ההורים אבל בעיקר עבור הילדים. הוא בעל ערך עבורם גם לאחר שהם עצמם התבגרו ואפילו לאחר שהוריהם כבר הסתלקו מן העולם.

מאחר והשפעת החינוך והקשר בין הורים לילדים אינה נפסקת לעולם, המטרה הכללית היא שהעקרונות החינוכיים ישמשו בכל גיל. לעולם לא מאוחר כדי להטמיע עקרונות חינוכיים ביחסים בין הורים וילדים. יחד עם זאת המלצתם של גדולי המחשבה היהודית היא שאלה יוטמעו בחיים המשפחתיים השוטפים כבר בגיל החינוך הצעיר ביותר.

כיצד סדנה אחת יכולה להיות מותאמת להורות וחינוך בכל גיל?

חשוב להדגיש שאין מעשה חינוכי אחד המתאים לכל הילדים בכל הזמנים. הציפייה לספר הדרכה שילמד הורים כיצד להתמודד בכל סיטואציה היא שגויה. חינוך איננו אילוף. המעשה החינוכי הוא תהליך מורכב, אינדיבידואלי ומשתנה בהתאם לנסיבות, לאווירה בבית, לעבודה של הורים על עצמם, לנפש הילדים, כישוריהם, דעותיהם וכדומה. אין תגובה אחת נכונה למצבים ובעיות חינוכיות שהגדרנו כדומים. ואפילו כאשר מתעוררת בעיה חינוכית זהה, המתרחשת באותן הנסיבות ושותפים לה כמה ילדים, ייתכן שאין מקום להשתמש באותם כלים חינוכיים בהתייחס לכל אחד מהילדים.

יחד עם זאת אמנם המעשה החינוכי משתנה מילד לילד, אבל בהחלט ניתן ללמוד את עקרונות ההורות והחינוך. מתוך העקרונות והעצות הללו יכול כל הורה להסיק את המעשה החינוכי המתאים לסיטואציה ולמקרה המסוים.

האם הסדנה מתאימה לאנשי חינוך?

בהחלט. הסדנה מיועדת להורים, אנשי חינוך ולכל אדם המתעניין בפיתוח מודעות לעבודה פנימית-רגשית. בהקשר זה חכמים מדגישים כי כל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו.

חשוב להדגיש כי הסדנה אינה מיועדת ואינה מחליפה טיפול מקצועי נפשי במקרים שיש צורך בכך.

האם ניתן לרכוש את הסדנה האינטרנטית בלבד?

לא חייבים להגיע לסדנה הפרונטלית. הסדנה האינטרנטית מכילה את כל התכנים וההכוונות. אם כי לסדנאות חיות יש דינמיקה משלהן והתאמות לקהל המשתתף. בשלב זה הסדנה האינטרנטית והסדנה הפרונטלית מוצעות באותו מחיר, מתוך מטרה אחת, להעניק למשתתפים את מקסימום הכלים שיעזרו לכם להטמיע את עקרונות ההגבהה.

מתי כדאי להאזין לסדנה אונליין, לפני או אחרי המפגש הפרונטלי?

מרגע שנרשמתם כל תכני הסדנה אונליין והספר הקולי פתוחים להאזנה חופשית בזמנכם החופשי. תוכלו להאזין לפני או אחרי המפגש הפרונטלי. אנו רואים יתרונות בשני המצבים.

האם ניתן להגיע לסדנה הפרונטלית ללא האזנה לסדנה אונליין?

כן אפשר. אם כי אחד החסמים הגדולים שלנו כהורים הוא לא רק הידיעה והבהירות לגבי התגובות והפעולות שלנו, אלא היישום שלהם בפועל. האזנה לסדנה אונליין ויישום התרגילים עוזרים להטמיע את התכנים ולהצליח לעמוד בהם ברגעי מבחן חינוכיים.

אנחנו קבוצה, האם אנחנו יכולים לארגן אצלנו את המפגש הפרונטלי?

כן. אם אתם קבוצה בת עשרה משתתפים ומעלה תוכלו לתאם איתנו ולקבוע את יום ההורות במקום שנוח לכם.

כיצד מקבלים את השיעורים?
כל השיעורים זמינים עבורכם להאזנה ותרגול בזמנכם החופשי בלינק הזה. הכניסה היא באמצעות פרטי מנוי (שם משתמש וסיסמה) שתזינו עם ההרשמה. תוכלו לערוך את פרטי המנוי בכל עת. בדף השיעור מופיעים כל התכנים הכתובים.
פרטי המנוי הם אישיים ואין להעבירם.

מדוע הסדנה אונליין מוגשת בפודקאסטים (אודיו) ולא בוידאו?
לשמיעה יש יתרון משמעותי על-פני צפייה. שמיעה היא פחות פסיבית ודוחפת אותנו לחשוב יותר על התכנים ולעבד אותם בראשנו. מאחר ויש חשיבות רבה להפנמה והטמעה של תכני הסדנה על ידי מעורבות וחשיבה היכן הדברים נוגעים לנו בחיי היומיום, בחרנו להגיש את התוכן בפודקאסטים. בנוסף, דרך זו גם נוחה וחסכונית יותר להאזנה בסוללה ובחבילת הגלישה.

 

אתם מוזמנים לשתף ולהזמין חברים ובני משפחה!

Back to top button
דילוג לתוכן