ביטחון ואמונהרשימות קריאה

התחדשות

בימי בין המיצרים, שהם שלושת השבועות בין י"ז בתמוז ל-ט' באב, לא נוהגים לעבור לדירה חדשה (לאלה המתכוונים לעבור דירה בעתיד הקרוב, מומלץ לקרוא את הרשימה על מעבר דירה). זאת כחלק מדרגות משתנות של מנהגי אבלות במהלך שלושת השבועות, הנהוגים בגין חורבן בית המקדש הראשון והשני.

יחד עם האמור, למרות שמדובר בימים עצובים, כן נוהגים למצוא סיבות או 'תירוצים' לשמחה. הסיבה הנפוצה ביותר, לפחות בתשעת הימים מראש חודש אב ועד לתשיעי שבו, היא סיום מסכת, כלומר סיום לימוד חלק מסוים בתורה שבעל-פה.

הרעיון העומד בבסיס הסתירה לכאורה בין מנהגי האבלות לבין הניסיון למצוא סיבות לשמחה, הוא הרעיון המלווה את החסידות לכל אורכה ועומקה. את החושך מגרשים במעט אור. את הקושי הופכים לשמחה. את הגשמיות מפנים לקדושה.

זו בוודאי אינה פסיקה הלכתית, אבל אפשר להניח על-פי קו מחשבה זה, כי דווקא בימים אלה ראוי להתחדש בממשק חדש לניהול אתר העוסק בחיי היומיום בחברה המודרנית, מתוך זווית הראיה המוצעת על-ידי הקבלה והחסידות.

את האתר הקודם החלפנו לממשק נוח יותר. השיקול הראשוני היה נוחות התפעול והעלאת בלוגים רציפים לעורכי האתר מזה, ונוחות למשתמש מזה.

אנחנו מקווים שהאתר החדש יעמוד בציפיות הראשונית – שהן פרסום רשימות חדשות לעתים תכופות וכן העלאת שיעורים מוקלטים בוידאו ובאודיו.

עדיין לא הספקנו להעביר את כל החומר מהאתר הקודם, ובוודאי לא את התגובות, אך אנו מקווים שתוך מספר ימים המשימה תושלם.

האתר הקודם, למתעניינים, נח לו בשלום, לבינתיים, בכתובת חדשה: www.tanya.org.il.

עוד בקטגוריה זו:

3 Comments

  1. תתחדשו! האתר מקסים, ידידותי, נוח לשימוש ונעים למראה……כמו עטיפה" יפה לעין עבור התכנים שנמצאים בו, שהם כל כך יפים ונעימים לנשמה…..שיהיה בהצלחה!

  2. האתר החדש מדהים! מזל טוב, הצלחה רבה וחודש טוב. האתר התבוננות מקרב את הגאולה ואת בואו של משיח צידקנו במהרה בימינו , אמן ואמן.

Back to top button
דילוג לתוכן