זוגיות ואהבהקצרים

זוגיות ול"ג בעומר

ישנה תנועה בנפש שהיא חיונית לקיום זוגיות טובה, למציאת זוגיות טובה ולעבודה הפנימית.
במובנים רבים זוהי רק תכונה תחתונה בנפש. מעליה יש תנועות נפשיות לכאורה חשובות יותר. יחד עם זאת זוהי תנועה שמשלימה את היכולת של בני הזוג להתקרב, להיות מאוחדים וקשורים זה בזה.

התנועה הזאת היא תנועה של הודייה. שאני מודה על מי שאני, על הזוגיות שיש לי ומכיר בערכה הרב. ההפך של התנועה הזו היא האשמות, פנקסנות והשוואת מטלות. תחושה של קורבנות, חוסר שביעות רצון ובמידה רבה כפיות טובה.

להודייה, המכילה בתוכה גם את ההודאה, שאני מודה באמת ולא כופה עליה רצונות חיצוניים, יש שתי מדרגות. האחת היא הודאה מתוך הבנה והשגה. אני מבין שהזוגיות הזו טובה לי, ומתוך אותה הבנה והשגה אני מודה ודוחה מידות לא ראויות שעלולות לפגוע לי בזוגיות. כמו מי שפוגש אדם חכם ממנו, שומע את דבריו, ומשנה את דעתו בעקבות המפגש עם אותו חכם.
וישנה דרגה נמוכה יותר של הודאה, אך במידה מסוימת גם נעלית יותר. שאני מודה מתוך קבלת עול. אני מודה ומכיר שזו המציאות המדויקת ומושלמת עבורי גם שלא מתוך הבנה, השגה והתבוננות.
הדרגה השנייה בהודייה נקראת הוד שבהוד, והיא המביאה לשלמות המידות כולן. היא שמביאה לידי תכלית העילוי והיופי. אני לא מהרהר חדשות לבקרים בנושא ההתאמה הזוגית, בסיפוקים אישיים שאני סבור שלא הגשמתי, בפנטזיות ילדותיות. אני מודה, כי עמוק בפנים אני יודע את האמת. ועם ההודאה הלב מתמלא שמחה. ועם השמחה מתגלה היופי הפנימי, המעורר גם את הקרבה והמשיכה.
לעורר את המידה הזו בנפש, בזוגיות ובקשר עם הבורא, מידה המביאה לתיקון המידות כולן – זהו שער הל"ג בעומר.

(וראו שער הל"ג בעומר, אדמו"ר הזקן.)

בדקו בארכיון התבוננות לרשימות נוספות בנושא ל"ג בעומר. למשל:

היד הנעלמה של הנישואין

לטפל בחולה ולא בחולי

הרציונל שבהשתטחות על קברי צדיקים

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן