לנצח כל רגע מחדש - הסדנה

לנצח כל רגע מחדש – הסדנה אונליין (דף מידע)

להתמודד עם סטרס
לנטרל כעסים והתפרצויות
להתמודד עם עומס והחלטות שגויות (לכאורה)
להיפטר מפחדים, מחשבות מבלבלות והלקאה עצמית

לדחות תסכולים ומרירות
 ⇐ להסיר חסימות רגשיות


⇐ מהי מטרת הסדנה?

סטרס, חרדות, מרמור, כעסים, ייסורי מצפון והלקאה עצמית הם מופעים נפשיים הפוגעים כמעט בכל תחום בחיינו וגובים מחיר נפשי, בריאותי, משפחתי או חברתי כבד. סטרס, לדעת רבים, הוא גם הגורם העיקרי לרוב המחלות הנפוצות במאה הנוכחית.

מטרת הסדנה היא ללמוד כיצד להתגבר על רגשות לא-רצויים אלו, לעודד שינוי פנימי, להיות מודעים לחשיבותו, להכיר את החסמים האישיים והמנגנונים הפנימיים של הנפש ולרכוש כלים יעילים כדי להתגבר על אותם חסמים.

התוצאה המיידית של עבודה עצמית ניכרת בדרך כלל לא רק בשיפור ההרגשה אלא בתיקון מערכות יחסים והפחתת לחץ בזוגיות, בגידול הילדים ובמקום העבודה.

לנצח כל רגע מחדש מתבססת על שיטתו בת מאתים ועשרים השנה של בעל התניא.
ד"ר יחיאל הררי, מנחה הסדנה, תרגם את רעיונות בעל התניא לטכניקה מעשית. הסדנה מטמיעה את התכנים שבספר לנצח כל רגע מחדש ומומלצת מאוד גם למי שבקיא בתכני התניא.

עכשיו ניתן להשתתף בסדנה המבוקשת אונליין ולעבור את התהליך בזמנכם החופשי ובמקום שנוח לכם, עם יתרונות רבים וייחודיים (האזנות חוזרות, תרגולים, הרחבות של התוכן והתובנות, הפנמה של התכנים, אפשרות להתייעצות ועוד.)


⇐ איזה תהליך נעבור במהלך הסדנה?

במהלך הסדנה נכיר את החסמים המונעים מאיתנו את מנוחת הנפש.
נחשף למנגנון היוצר את אותם חסמים ומזין את המתחים והפחדים.
נעבור תהליך קוגניטיבי וחווייתי באמצעותו נלמד לנצח מנגנונים אלה ונתרגל כיצד לדחות מאיתנו בחיי היומיום את הסטרס, הכעסים, הדאגות וכו'.

חשוב להדגיש כי הכרה של תובנות חדשות וכלים היא הכרחית אולם לא ניתן להשיג שינוי רגשי ללא הפנמה והתקשרות לאותן תובנות.
האתגר של הסדנה הוא שדברים "ירדו" מהראש, מההבנה השכלית לרגש וליישום ברגעי האמת.


⇐ מה כוללת הסדנה?

  עשרה מפגשים/שיעורים (אודיו). תוכלו להשתתף בסדנה ולהאזין לשיעורים מייד עם ההרשמה ובכל זמן ומקום שתרצו.

כל מפגש הוא בן כשעה. המפגשים מכווינים לתרגול מעשי ושינוי דרכי חשיבה. את המפגשים מעביר ד"ר יחיאל הררי.

לשיעורים מצורפים הנחיות כתובות לתרגול ועבודה עצמית, מצגות, מקורות וסיכומים של התכנים והמסרים שהועברו.

 המפגשים משובצים דוגמאות יומיומיות המעלות מצבים אמיתיים ודרכי התמודדות עמן.
(הדוגמאות מנתחות פניות של אנשי קריירה המתמודדים עם לחץ בעבודה; הורים המדווחים על מתחים עם הילדים או/ו מתחים בזוגיות; משתתפים הסובלים מסטרס מסיבות כלכליות או שמתמודדים עם שיימיניג ועוד)


⇐ אודות מנחה הסדנה

יחיאל הררי

יחיאל הררי כתב את עבודת הדוקטור שלו בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל-אביב. הוא שימש עיתונאי, יועץ פרלמנטרי, יועץ תקשורת, יועץ מקצועי בכיר במשרדי ממשלה ומרצה באונ' ת"א ובמכללת ספיר. ספרו השישי, סודו של הרבי, הפך רב מכר מיד עם צאתו לאור.
הררי מרצה במגוון מסגרות ומנחה סדנאות ומפגשים המתרגלים תובנות מעשיות משיטת בעל התניא.

ד"ר הררי פיתח את הסדנה במהלך כתיבת ספרו "לנצח כל רגע מחדש" (ידיעות ספרים, נובמבר 2015) שטיפס לראש רשימות רבי המכר מייד עם צאתו לאור ומסכם למעלה למעלה מעשר שנות עיון, כתיבה והוראה בתחום תורת הנפש.


לפניכם סדר המפגשים:

מפגש ראשון: הכרות עם השיטה

מהי שיטת בעל התניא? מדוע היא רלוונטית ומתאימה לנו? על אילו מקורות נשענת תורת הנפש בכלל והסדנה בפרט? כיצד נציב יעדים מעשיים לשינוי ושיפור? מהם התנאים להצלחה בסדנה וכיצד נוכל לדעת שאנו מתקדמים ומצויים במגמת שיפור?

מפגש שני: הגורמים לסטרס

מהם הגורמים הנפשיים לסטרס? מדוע מתעורר בנו מתח או כעס? מדוע אנו נוטים לרגשות אשם, מרמור ותסכול גם במצבים שיש לנו סיבה אמיתית וגם במצבים שאנו גורמים זאת לעצמנו? כיצד פועלים הרגשות? איך ניתן להבין את המנגנונים הנפשיים בהקבלה לרפואת הגוף? האם יש מצב רגשי שניתן להגדיר כרצוי ואליו נרצה להוביל את עצמנו ואת סביבתנו?

מפגש שלישי: לבחור רגשות?

האם ניתן לבחור ברגשות, לשנותם או להכווינם? האם אנו באמת יכולים להשתנות מבחינה רגשית או לשנות רגשות של אחרים? מהם המנגנונים המעוררים ומניעים את הרגשות הלא-רצויים ואיזה "מכבים" אותם? באיזה "איבר" בנפש מתעורר הסטרס? מהם הכוחות הפנימיים הפועלים בנפש וכיצד הם רלוונטיים להתמודדות עם סטרס?

מפגש רביעי: מחשבות ורגשות

כל מחשבה מעוררת רגש שונה ולעתים מונעת רגש מסוים. מי ששולט במחשבות שלו, הוא גם בעל שליטה על רגשותיו. בשיחה זו נכיר דרגות שונות של מחשבות שצריך לאזן כדי להחזיר לנו את השליטה הרגשית ולדחות מתחים ורגשות לא רצויים ונלמד מה צריך לעשות במקרה שבו אנחנו שקועים במחשבות לא רצויות או במתח גדול.

מפגש חמישי: זיהוי

איך נזהה התפתחות של סטרס ורגשות לא רצויים? מה הערך של זיהוי מוקדם? האם כולנו בסכנה של מתח רגשי או שיש אנשים רגישים יותר ויש אנשים רגישים פחות?

מפגש שישי: אורות וכלים

מהו האתגר מבחינת המבנה הנפשי? מהם אורות וכלים וכיצד צריך להתאים ביניהם? שיעור זה מהווה תשתית כדי להבין את החסמים בנפש המונעים מאיתנו את ההתמודדות המוצלחת עם הרגשות הלא רצויים.

מפגש שביעי – החסמים בנפש 

ישנם חסמים מובנים בנפש, המונעים מאיתנו לצמוח, להשתחרר ולהשיג את מנוחת הנפש. בשיעור נכיר מהם אותם חסמים, נזהה מהו החסם שלנו, נבחן כיצד הוא משפיע עלינו ונלמד להסיר אותו בסדרה של כלים.

מפגש שמיני – עוד חסמים

בשיעור זה נמשיך בהכרת החסמים בנפש ובדרכי הסרתם כדי שנוכל להשתחרר ולצמוח.

מפגש תשיעי: שליחות ומשמעות

משמעות ותחושת שליחות בכוחם לרומם כל אדם ממצבו. מהי משמעות? כיצד היא באה לידי ביטוי? כיצד מעוררים תחושת שליחות בנו ובסביבה? האם יש משמעות בכל, לרבות בדברים הקטנים שאנו עושים, או רק באירועים גדולים ומכוננים?

מפגש עשירי: לעלות על המסלול הנכון

כיצד נדע שאנו על המסלול הנכון מבחינה רגשית ומבחינת המודעות האישית שלנו? אילו עוד כלים נתונים בידינו כדי להתמודד עם הרגשות הלא רצויים? ממה צריך להיזהר בתקשורת עם הזולת?


⇐ קדימה, הגיע הזמן לצאת לדרך! כיצד מצטרפים?

ניתן לרכוש את התוכנית בלבד, במחיר מיוחד בלינק הזה.

להרשמה

ניתן גם להצטרף במסגרת מנוי התבוננות.



לפניכם תשובות לשאלות נפוצות שנשלחו אלינו. אתם מוזמנים לשלוח אלינו כל שאלה נוספת ונשתדל לענות עליה בהקדם.

⇐ אין לי זמן עכשיו, אני יכול להרשם ולהאזין לתכנים בשלב מאוחר יותר?
התשובה לשאלה זו מתחלקת לשני רבדים. מבחינה טכנית, בהחלט אפשר. אולם מבחינה מהותית הנפש דורשת עבודה ותשומת לב שלא כדאי לדחות. תמיד נהיה עסוקים וטרודים. אם נזניח את הגוף נשלם מחיר. המחיר שנשלם אם נזניח את הנפש יכול להיות גבוה יותר. המודעות למבנה הנפש, המנגנונים המפעילים רגשות שליליים והצרכים של הנפש, חשובה לא פחות ואף יותר מאשר המודעות התזונתית.

לכן לא כדאי לדחות את ההתמודדות והעבודה הפנימית לזמן אידיאלי שנתפנה בו. אין דבר כזה זמן אידיאלי יותר מהזמן הזה. בייחוד כשעל פי תורת הנפש תיקון רגשי הוא עיקר ותכלית עבודת האדם בעולם.

⇐ למה הכוונה בעבודה פנימית?
עבודה פנימית משמעותה קודם לכל מודעות לעצמנו, לרגשותינו ולמחשבות שלנו. בשלב השני המטרה היא להטמיע את התובנות בחיי היומיום כך שיהפכו חלק מחיינו. הסדנה מפתחת מודעות זו ומציעה כלים להתמודד עם סטרס, חרדות, כעסים ורגשות שליליים נוספים.

⇐ אם אני לא בדיוק מרגיש שאני סובל מרגש לא בריא, אבל אני לא מספיק שמח במה שאני עושה, האם הסדנה מתאימה לי?
ישנם כמה היבטים רגשיים לא רצויים. ישנו מצב שבו הרגשות משתוללים ללא הכוונה ושליטה (כמו במצבים של כעס), וישנו מצב הפוך שבו הרגשות אינם מתעוררים כלל. הכל קר, מנוכר סתמי וחסר טעם.

הרגשות נועדו להניע אותנו וממילא להפיח בנו חיות, התלהבות והתרגשות. כדי שרגשות בריאים אלה יתעוררו צריך לעורר אותם על-ידי הכוונה מודעת, שהיא חלק מהתהליכים המתעוררים בסדנה.

⇐ איך אפשר לדעת שהתכנים, התובנות והכלים המוצעים בסדנה באמת עובדים?
התוצאה של הסדנה, על-פי מי שכבר השתתף בה, היא לא רק שאנחנו מרגישים טוב יותר, אלא שאנחנו משפרים את היחסים החברתיים שלנו. היחסים עם בני הזוג, הילדים, ההורים, הלקוחות, החברים במקום העבודה. הסיבה לכך היא שרגשות מתוקנים נועדו לקרב אותנו לזולת. רגשות לא מתוקנים מרחיקים אותנו מהסביבה שלנו. לכן, המבחן הוא כפול. התחושות שלנו והתגובות של הסביבה הקרובה לשינוי שחל בנו.

⇐ למי מיועדת הסדנה?
– הסדנה מיועדת למי שמודע לנזקים שסטרס, כעסים ורגשות לא רצויים גורמים מבחינה פיזית ונפשית ורוצה להתמודד עם רגשות אלה.
– הסדנה אינה דורשת כל ידע מוקדם, אם כי גם בעלי ידע בתורת הנפש ימצאו בה עניין רב.
– הסדנה מתאימה גם למי שרוצה ללמוד יסודות ועקרונות יישומיים משיטת בעל התניא.
חשוב להדגיש כי הסדנה אינה מיועדת ואינה מחליפה טיפול מקצועי נפשי במקרים של הפרעות נפשיות מאובחנות או חריגות.

⇐ האם הסדנה מתאימה לנוער?
חלק מהעקרונות מתאימים בהחלט לצעירים ונוער, אולם הדוגמאות ואופני ההפנמה שונים בקרב צעירים. אין ספק שצריך ללמד את תורת הנפש ואת ההתמודדות הנכונה עם רגשות בעייתיים, עצבות, חרדות, שיימינג, מהגיל הצעיר ביותר האפשרי, כדי שצעירים יתמודדו טוב יותר גם בהווה וגם בעתיד.
בעתיד מתוכננת לעלות סדנה ייעודית הפונה במישרין לבני נוער.

כיצד מקבלים את השיעורים?
כל השיעורים זמינים עבורכם להאזנה ותרגול בזמנכם החופשי בלינק הזה. הכניסה היא באמצעות פרטי מנוי (שם משתמש וסיסמה) שתזינו עם ההרשמה. תוכלו לערוך את פרטי המנוי בכל עת. בדף השיעור מופיעים כל התכנים הכתובים.
פרטי המנוי הם אישיים ואין להעבירם.

⇐ סיימתי להאזין לשיעור אחד, אוכל לקפוץ שיעור?
כל השיעורים פתוחים בפניכם, אולם מומלץ לא להאזין ליותר ממפגש אחד ביום, כדי לתת למפגשים ולרעיונות לחלחל, ולהספיק לבצע את התרגילים.

* בכל שאלה, טכנית או תוכנית נשמח אם תפנו אלינו. צרו קשר.

* ניתן להאזין לסדנה בכל דרך ובכל מכשיר. (האזנה חסכונית יחסית בסוללה וברשת)



תגובות של משתתפים בסדנה:

***

***

***

***

***

המלצות מהסדנה הפרונטלית:

Untitled
 

אתם מוזמנים לשתף או לרכוש את הסדנה כמתנה לחברים ובני משפחה הרוצים לדחוק את הסטרס מהחיים העסקיים, הזוגיים והמשפחתיים.


5 Comments

  1. ערב טוב.
    אולי כדאי לחשוב על העברת הסדנא גם באיזור באר שבע. שווה לבדוק התעניינות אנשים באיזור זה. אני חושבת שיהיו מתעניינים, אני לפחות חושבת שזה יעזור בחיינו הלחוצים.
    בברכה הדסה מקלר

Back to top button
דילוג לתוכן