שאם תזוח דעתו עליו, אומר לו יתוש קדמך

היתוש, מוצץ הדם, זה שאחראי למותם של מיליוני בני אדם מדי שנה עקב המחלות שהוא מעביר, זה שמכניס דם אבל אינו מוציא פסולת מגופו – אפילו הוא, היתוש, קודם במעלתו לאדם שאינו מחובר לעצמו, לפנימיותו. לאדם שחושב שהכל ממנו ונפרד “מיחודו ואחדותו”.
ולמה? כי הוא, היתוש, מקיים את תכליתו, לעומת האדם המתכחש לתפקיד שנועד לו.

כך מצטט אדמו”ר הזקן בתניא היומי את דברי חכמים (סנהדרין לח, א). ואין כוונתו, חס ושלום, לפגוע או להנמיך. מתוך אהבה גדולה הוא בא לעורר, לטלטל, לנער את רוח השטות וליצור בהירות ביחס לחיים ותכליתם.

***

למה האדם הוא כעץ השדה? כי עיקר הצמיחה היא לא בשכל, או במצב הכלכלי או בחירות לעשות מה שרוצים.

עיקר הצמיחה של האדם היא ב”גידול המידות”. הנטיות הרגשיות העיקריות, המידות של האדם, מוטבעות בו היטב. כל אחד והנטיות שלו. אך הוא יוכל להצמיח אותן ולהתפתח. שם, כשהמידות גדלות ומתפתחות, שם מצוי החופש האמיתי.

אתמול סיימנו את סדנת ההורים ברעננה, ונשארנו עם טעם של עוד. בקרוב אעדכן על אודות הסדנה הבאה. וכן, עדיין מתפללים לרפואתו המהירה של רפאל שמואל בן סימה.

הערב ב-20:00 הרצאה בבית הכנסת הקהילתי גבעת הרקפות, בקרית ביאליק, מוזמנים.

תבדקו גם:

בין ביטחון לתפילת שווא

כאשר מתפללים על דבר שכבר קרה או לא קרה, הרי זו תפילת שווא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Powered by WishList Member - Membership Software