מומלץ

בשביל מה כפל הלשון: “ברוך הגבר אשר יבטח… והיה ה’ מבטחו”?

למה פעמיים? בשביל מה כפל הלשון לכאורה: “ברוך הגבר אשר יבטח בה’ והיה ה’ מבטחו” (ירמיהו יז, ז)
אתה יודע שהשפע, ההצלחה, הבריאות, היציאה מהמיצר הם רק מאתו. אתה לא מניח את יהבך על הכלי החיצוני. זה החלק הראשון: “ברוך הגבר אשר יבטח”, אומר הבעל שם טוב.
אבל עדיין המצב מלחיץ. אתה בוטח בוטח אבל לא רואה אופק. הבלבול מתיש והדאגה מכרסמת. אתה לא רואה כיצד יבוא השפע הזה ובאיזה אופן נצא מהמצב.
על כך בא החלק השני. שאתה בוטח שגם הכלי ליציאה מהמשבר יישלח אליך בדיוק בזמן המתאים ודרכו תתגלה הישועה. כלומר אם תשחרר את הדאגה, אל תיתן לעצמך לטבוע בה, גם יראו לך באיזו דרך צריך להכין את הכלי, כיצד להתקדם ומה לעשות.
(הבעש”ט, כתר שם טוב, הוספות, נא)
**
תודה לכל מי שהצטרף אתמול. היה ממש נחמד, ומועיל. היו כשבעים משתתפים וזה היה משמח. יחד עם זאת היה בעיני הרבה מה לשפר באינטרקציה ובשיתוף תכנים ותרגילים מעשיים. שבוע הבא, מייד אחרי בדיקת החמץ, ממשיכים (נסכם בקצרה את השיחה הקודמת ונעסוק בהתמודדות עם ה’חסם של פסח’ – “טמטום הלב” ואטימות רגשית. כלומר מצבים שהשכל לא יודע לעורר את הלב ולגרום לו להתרגש ולחיות.)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.