תוכנית תורת האישיות

חולשות וחוזקות, טיפוסי אישיות, עולם הרגשות

כיצד בנויה האישיות שלנו?

אילו תכונות מושרשות בנו ואלו נרכשות? כיצד הכרת מבנה האישיות שלנו ושל הסובבים אותנו יכולה לעזור בהתמודדות רגשית ובשיפור יחסים? האם אפשר לשנות מבנה אישיות?

⇐ מה מטרות התוכנית?

  • להכיר את מבנה האישיות שלי.
  • להבין את מקורות ההנעה שלי.
  • לדחוף לשינוי ושיפור עצמי על ידי התבוננות וכתיבה.
  • לעזור לי להבין מה מתאים לי מבחינה תעסוקתית ומה פחות.
  • לעזור לי להבין את דרכי ההתנהגות של הסובבים אותי.
  • התוכנית מציעה שאלונים לזיהוי האישיות שמלווים את הספר לפרוץ את גבולות האישיות.

⇐ מדוע חשוב להכיר את מבנה האישיות?

אחת השאלות החשובות ביותר בנוגע לאישיות היא אילו תכונות מושרשות בי בטבע ואלו רכשתי במהלך השנים.

לכן אחד המאמצים הגדולים של התוכנית הוא לעזור לי להכיר את התכונות הטבועות בי ואלה הנרכשות; להכיר את החוזקות שלי לצד תכונות, נטיות ורגשות, שחוסמים אותי מהתקדמות.

ההכרות הזאת היא קריטית לכל שינוי ושיפור רגשי והתנהגותי. כשאני מכיר את מבנה האישיות שלי נוח לי יותר עם עצמי, עם הבחירות שלי, עם דברים שאני נמנע מהם ובעיקר ברור לי מסלול השינוי וההתמודדות אליו אני נדרש.

לצד קורס סדור בתורת האישיות התוכנית מציגה תרגילי עבודה וקיצור וסיכום של הידע המעשי בתורת האישיות בצורה נוחה, במטרה לדחוף ליצירת תמונה רחבה ככל האפשר והכרה של האתגר העיקרי שעומד לפניי.

נוסף על כך הכרת מבנה האישיות שלי תעזור לי למצוא את היעוד, השליחות המתאימה לי ביותר. ומצד שני לא לחוש שלא בנוח שאיני עושה או איני מוצלח בתפקידים ומסלולים שאינם מתאימים לי.

הכרת מבנה האישיות של הקרובים אלי תעזור לי גם לשפר יחסים על ידי הבנת המניעים להתנהגות וטווחי השינוי האפשריים של בני זוג, ילדים, קרובי משפחה ועובדים.

⇐ מדוע חשוב שאכיר את מקורות ההנעה שלי?

הכרת מקורות ההנעה הפנימיים תעזור לי להתמודד ואף להימנע ממצבים שבהם אני כבוי, חסר מוטיבציה וחיות ותעזור לי לעורר ולשמור על מקור חיות והנעה מתמשך.

⇐ מה כוללת התוכנית?

א. סיכום כתוב, תמציתי ומעשי של הידע הרלוונטי בתחום תורת האישיות בתצורה ייחודית.

ב. סדרת תרגילים ייעודית שנועדה לאפשר כר לתרגול מודע, על ידי התבוננות וכתיבה עצמית במטרה לעזור לנו להכיר את האישיות שלנו ובתוך כך להשיג שינוי והתגברות על רגשות לא רצויים.

ג. קורס מצולם בן שבעה שיעורים (כשעה כל שיעור. גללו לתכני השיעורים.)

⇐ כיצד מתחילים את התוכנית?

התוכנית הכתובה היא חדשנית ונגישה באופן חופשי מייד לאחר הרישום.

תוכלו לעשות אותה בקצב שלכם ולחזור אליה בכל נקודת זמן שתרצו. התוכנית כוללת הוראות מדויקות מתי כדאי לעשות את התוכנית וכיצד.
התוכנית המוקלטת זמינה גם כן מייד לאחר הרישום באתר התבוננות.

התוכנית הכתובה והתוכנית המוקלטת מוצעות כעת במחיר מיוחד מאוד. להצטרפות:

להרשמה

ניתן להצטרף לתוכנית גם דרך המנוי השנתי.



לפניכם נושאי השיעורים בקורס המוקלט:

מפגש 1: מה מגביל אותי ומה הפוטנציאל שלי

מהם גבולות הגזרה של הלימוד ובמה עוסקת תורת האישיות? מהם הצדדים הטבעיים באדם? מה מגביל אותנו ומה מחליש בנו את כוחות הנפש? מהו הפוטנציאל הגבוה של האישיות שלנו? מהן התועלות שנשיג מהלימוד?

מפגש 2: מה קובע את הטבע ותכונות האופי

מה קובע את הטבע המולד שלי? כיצד נוצר השוני בחוסן הנפשי ובנטיות הטבעיות בין אנשים? מדוע המוטיב הרגשי הוא כל כך דומיננטי במבנה האישיות? מהו עיקרון ה"התלבשות" ומה ההבדל בין "מידות דתוהו" ל"מידות דתיקון" בנפש.

מפגש 3: התכונה המעצבת את האישיות

ישנה מפה של טיפוסי אישיות הנשענת על המינונים השונים של יסודות המרכיבים את מבנה האישיות. אילו סוגי אישיות קיימים, מה ההבדלים ביניהם ומהו טיפוס האישיות עמו אני מזדהה ביותר.

מפגש 4: צמצום והרחבה – שתי נטיות מעצבות

נטייה לצמצום יכולה להתבטא בביקורתיות ושיפוטיות יתר, קנאה מוגזמת, עין צרה, פסימיות ואף ריחוק חברתי. לעומתה נטייה להרחבה יכולה לגלות התמכרות ל"משיח שקר", ולכך ששום דבר לא מספק אותי. ומהם הצדדים החיוביים בשתי הנטיות המעצבות שני סוגי טיפוסים?

מפגש 5: האם יש המועדים יותר לעצבות, עצלות, חוסר רצינות או נטייה לריצוי?

רצון בהשפעה עשוי לגלות נטייה לעצבות, עצלות, ולעתים אפילו דיכאון וחרדות. הביטוי הרגשי הלא רצוי בתנועה של הכלה ואחדות יכול להיות נטייה לריצוי או התפארות. איזה סוגי טיפוסים מולידות תנועות של השפעה והכלה ומהם חסרונותיהם ומעלותיהם?

מפגש 6: נצח והוד – סגנונות השפעה ותקשורת רגשית

כיצד אני מעביר רעיונות, מסרים, רגשות לזולת? מהו הסגנון התקשורתי שלי? אילו סגנונות השפעה טבעיים קיימים והאם הם ברי שינוי.

מפגש 7: שיחה פתוחה מוקלטת – ארבעה טיפוסי אישיות. איזה טיפוס אני?

המטרה של השיחה היא לפרוש מפה של טיפוסי אישיות, לזהות את עצמנו בתוכה ובהמשך להצביע על ההתמודדות המרכזית שלנו והדרכים המתאימות לצמיחה לכל טיפוס אישיות. השיחה פתוחה למנויים בלבד ובמסגרתה יתאפשר להעלות שאלות מכל מרחבי הלימוד.


* שאלות? אנו זמינים לכל שאלה ומשתדלים לענות במהירות.


תגובה אחת

  1. אין מילים להודות על התוכן האיכותי. איך אני יכולה ללמוד אצלך סדרה שלמה של תורת האישיות? האם כל השיעורים ביוטיוב? אתה מארגן סדנאות?

Back to top button
דילוג לתוכן