לחיות שפע (כולל חיבור דיגיטלי מתנה)

מהי תודעת שפע? כיצד עוברים מתודעת עוני לתודעת עושר? מדוע תודעת שפע היא כה חשובה וקשורה בתיקון אדם ותיקון עולם?

האם כל אדם יכול לאמץ תודעת שפע?

כיצד קשורה תודעת שפע במימוש עצמי וכיצד היא קשורה לחשבון הבנק שלנו.

בשנה האחרונה העלנו סרטונים רבים לאתר ולערוץ היוטיוב. לרגל 10K נרשמים לערוץ בחרנו את הסרטון המצליח ביותר והפכנו אותו לחיבור מפורט שמדריך אותנו כיצד לעבור מתודעת עוני לתודעת עושר.

לחיות שפע הוא חיבור משנה תודעה וחיים.

לקבלת החיבור מתנה – הזינו את כתובת המייל שלכם בתיבה למטה.

תיקון אדם ותיקון עולם

העמקה בספרות היהודית מגלה שתי תודעות מרכזיות: תודעת עוני ותודעת עושר.

מי שאינו מכיר את עומק ורוחב המחשבה היהודית היה עשוי לחשוב שהיהדות מדגישה את תודעת העוני, ההסתפקות במועט ושפלות האדם כעיקר. אולם ההפך הגמור הוא הנכון.

תודעת עושר היא תודעה עתידנית, גאולית, הקשורה בתיקון אדם ועולם. היא יונקת מתפיסת הטוב העתידי שאמור להתגלות, ומציעה לטעום מאותו הטוב כבר כעת, בזמן ההווה.

תודעת עוני היא תודעה הפוכה. זוהי תודעה מיושנת, מזיקה, גלותית, המחוברת לעבר ולא לעתיד.

המעבר החשוב כל כך מתודעת עוני לתודעת עושר הוא בשורה המיועדת לכל אדם בכל מקום ובכל זמן. זהו שינוי שהוא חלק מתיקון אדם ותיקון עולם.

כדי להבין מדוע חשוב כל כך לאמץ תודעת עושר ולזנוח את תודעת העוני צריך לענות על מספר שאלות מקדימות, ובהן:

מהי בכלל תודעת שפע מתוקנת?

מי מוגדר כעני ומי כעשיר?

כיצד ייתכן אדם עשיר בממון שמהלך בעולם בתודעת עוני, ולעומתו אדם שכרגע הוא עני מבחינה כלכלית, אבל תודעת העושר שלו מבטיחה שהוא עתיד לפרוץ ולהצליח גם בהיבט הגשמי וגם בהיבט הרוחני?

במה תלויה תודעת עושר ושפע?

ובכלל, מה הופך את הקביעה שהצגנו, לפיה כל אדם יכול ליצור את השינוי התודעתי הזה בחייו, לנכונה, וחשוב יותר, כיצד עושים זאת.

בחיבור קצר זה נעמוד על המאפיינים של תודעת עוני לעומת מאפייני תודעת עושר במטרה אחת – לגרום לנו לחשוב על הדברים, להתבונן בהם ומתוך כך לאמץ תודעת שפע מתוקנת בכל תחומי החיים – בעסקים, בזוגיות, בהורות ובביטחון שיש לנו ביחס לעולם ולעתידו.

בואו נתחיל.

מדוע לאמץ תודעת שפע?

השאלה הראשונה עליה צריך לענות היא מדוע בכלל צריך לאמץ תודעת שפע?

באחרונה פגשתי שני יוצאי יחידות מובחרות שהשתחררו מהצבא לפני כשלוש שנים. לאחר השחרור הם החליטו להירשם ללימודי רפואה תזונתית. בתום שנתיים וחצי של לימודים אינטנסיביים הם קיבלו תעודת הסמכה אך החליטו לבחור בדרך חלופית ולהירשם ללימודי משפטים.

בדיוק כשהתלבטו באיזה מוסד אקדמי ללמוד משפטים בשנה הבאה, ביקשתי רשות להתערב בשיחה.

"אתם מספרים שמאוד נהניתם מלימודי רפואה תזונתית,

אתם מאמינים שיש לכם בתחום שליחות גדולה והייתם רוצים להתפתח בו, אז למה בכלל אתם רוצים להירשם ללימודי משפטים?" שאלתי.

"סך הכל, העבודה המשפטית היא סיזיפית," נימקתי את השאלה, "ואחוז הנשירה ממקצוע עריכת הדין הוא עצום.

זה אומר שהרבה משפטנים למדו את המקצוע לא כי אהבו אותו אלא כי הם נמנעו מלבחור מה שהם באמת אוהבים. הם בחרו בו כסוג של "תעודת ביטוח", כך שיהיה להם מקצוע כללי לכל מקרה. לאחר זמן, כשגילו שהם לא מחוברים לעריכת דין, חיפשו חלופה. בעצם הם מצאו את עצמם שוב בנקודת ההתחלה, כשהם צריכים לבחור את דרכם.

לכם מנגד יש ביד מקצוע שאתם "עפים" עליו, כפי שאתם בעצמכם מתארים. תחום שאתה מרגישים שאתם יכולים לעשות באמצעותו שינוי אמיתי בחייהם של אנשים,

תחום שיש לכם תשוקה אליו, אתם רוצים ללמוד אותו מעוד היבטים, ואתם לא מפסיקים לדבר אודותיו,

אז למה שתחליפו את הרפואה התזונתית במשפטים?", חזרתי על השאלה.

שניהם הסמיקו. התשובה הייתה ברורה.

כסף. אין במקצוע שלמדו כסף. כלומר קשה להתפרנס בו. אין מספיק לקוחות שירכשו את שירותי הייעוץ המקצועי שלהם.

במשך שעה ארוכה ניסיתי לשכנע אותם שהם טועים.

כסף הוא אמצעי חליפין.

אם תיתנו ערך, הכסף יגיע, ובמקצוע שאליו יש לכם תשוקה יש הרבה ערך.

תשוקה היא המאפיין הראשי המגלה ערך, וממילא גם כסף.

מי שלא מרוויח כסף זאת אומרת שהוא לא נותן ערך או שהוא לא מאמין שהוא או המוצר שלו נותנים ערך.

במקרה שלכם הבעיה היא שאתם לא מאמינים בערך שאתם נותנים.

בגלל שאתם לא מאמינים, אתם חוששים להרים מצלמה, להיכנס לרשתות החברתיות, לשווק, להציע את הערך הענק שיש לכם לעולם במגוון אינסופי של דרכים יצירתיות.

הרשתות החברתיות נושאות בחובן לא מעט אתגרים אך גם הזדמנויות שלא היו מעולם. הן מאפשרות יצירה של קהילה ומתן ערך לקהילה בעלות מינימלית. קהילה שתרצה לקבל את הערך שלכם וממילא לשלם עליו.

שיווק נתפס בעיניכם כמילה גסה רק בגלל שאתם לא מאמינים מספיק במוצר. אתם לא מאמינים שיש לכם מה להגיד, או שאתם ראויים להגיד, או שאתם יודעים מספיק ולכן אתם מחביאים את הערך שלכם מהעולם.

כשאתם מחביאים את הערך מהעולם, אז באופן טבעי ומובן גם לא יגיע אליכם כסף.

וחבל.

אנחנו מקבלים כסף כשאנחנו נותנים ערך לעולם. כשמישהו מקבל מאיתנו ערך הוא נותן לנו כסף תמורת הערך שקיבל.

חבל שתעבדו שנים ארוכות, משמימות, בתחום שאתם לא רוצים באמת לעבוד בו ורק לאחר זמן תגלו שאתם יכולים לתת הרבה ערך בתחום שאתם רוצים לעסוק בו, ובוודאי להתפתח בו מבחינה מקצועית ועסקית.

אני לא יודע אם החבר'ה השתכנעו או לא, אבל ההתלבטות שלהם בהחלט מלמדת מדוע אנחנו צריכים לאמץ תודעת שפע.

תודעת שפע היא בבסיסה התודעה שיש לי ערך להביא ל"עולם", לקהילה שלי, ללקוחות שלי ולחברה הסובבת אותי. יש לי מה להשפיע על "העולם" ועל אנשים, ו"העולם" ואנשים מחכים לערך הזה.

יכול להיות שישנם רבים בתחום העיסוק שלי, אבל את הערך הייחודי שאני יכול להביא, את המגע הייחודי שלי והתובנות מהזווית שלי, אף אחד אחר לא יכול להביא.

כשאני חושף את הערך שלי ומעניק אותו, במוקדם או במאוחר אני אקבל על כך גם כסף.

דרך אגב, כסף הוא לא אמצעי החליפין היחיד שאנו מקבלים בתמורה לערך שאנחנו נותנים. תמורת הערך אנו יכולים לזכות באמצעי חליפין אחרים שנבחר במקום כסף או בנוסף לכסף. אמצעי חליפין כמו כבוד והערכה, זמן, שיתוף בידע, שייכות, חום ואהבה.

יחד עם האמור, הנקודה העיקרית בתודעת שפע היא לא מה אקבל בתמורה לערך שאני מביא לעולם. זהו העניין המשני.

העניין העיקרי הוא שללא תודעת שפע אני מרגיש את עצמי חסר השפעה, חסר תפקיד, לא ממומש ומכאן קצרה הדרך לרגשות לא רצויים שישתלטו עלי. בלי תודעת שפע מתוקנת, בלי הערך שאני מביא לעולם ובלי שאחדד את ההשפעה שלי, אני לא אגלה את מלוא כוחותיי ולא אממש את תכלית קיומי.

ואם אני לא מגלה את הערך הייחודי שלי, אני כמו מחסיר משהו מן העולם, שבלעדיו הוא לא יכול להגיע לשלמותו.

תודעת שפע היא קריטית כדי שנוכל לפרוץ קדימה, להחכים, לשנות, להשפיע, ליצור. בלעדיה אנו חיים חיים חסרים.

במובן האמור, השפע הגשמי, אמצעי החליפין שאני מקבל כתוצאה מהערך שאני מביא לעולם, לא נועד כדי שאנתק אותו מההשפעה שלי ואשמור אותו לעצמי. להפך, השפע נועד כדי שאגדיל את ההשפעה והערך שלי. שאפתח את העסק, השירות או המוצר שלי, שאשקיע בערך שאני נותן, אשכלל ואשפר אותו וכך אגדיל את תודעת השפע בעולם.

תודעת שפע היא חיונית לכל אדם, צעיר או מבוגר, מהסיבה שכל אדם צריך לדעת שהוא משפיע, שהוא בעל ערך, שחייו אינם סתמיים. אף אדם לא צריך לחיות חיים ללא גילוי הערך שלו, וכל אדם יכול להעריך ולמקד את ההשפעה שלו בצורה טובה יותר.

לשלוט בתודעה

לפני שנאפיין את תודעת העושר לעומת תודעת עוני צריך לענות על השאלה מהי בכלל תודעה ומי משפיע עליה.

אפשר להגדיר תודעה במובנים שונים, אולם ההגדרה הקצרה והכוללנית ביותר היא שתודעה היא זווית הראייה, המשקפיים דרכם אני בוחר לראות את עצמי, את המאורעות ואת החיים בכלל.

זווית הראייה דרכה אני רואה את הדברים משפיעה על הבחירות שלי, הסיכונים שאני מוכן לקחת וגם על מצבי הפנימי.

התודעה היא המקום שבו אני בוחר כיצד ייראו חיי.

בגלל ש"המשקפיים" שלי כל כך משמעותיות ביחס לאופן שבו אני חי את חיי, ישנם כוחות רבים המבקשים להשתלט על התודעה שלי ולעצב אותה. חלק מהכוחות הללו הם כוחות חיצוניים, כדוגמת הסביבה, התקשורת, בעלי אינטרסים מסחריים ופוליטיים והתרבות הנפוצה. וחלק מהכוחות הללו הם גורמים פנימיים, כמו למשל חוסר אמון שלי בעצמי, רגשות לא רצויים, סטרס, חרדות ותובנות שגויות לגבי החיים ומשמעותם.

כדי לעבור מתודעת עוני לתודעת עושר נדרש מאמץ. המאמץ הכרוך בהחזרת השליטה על התודעה לידיים שלי.

כדי לחיות בתודעת עושר האדם צריך לבחור בכך, להחליט על כך ולהיות מודע לכל הגורמים המנסים במודע או שלא, להנדס לו את התודעה ולהשתלט עליה.

כאשר גורמים חיצוניים או כוחות פנימיים לא מאוזנים שולטים לי בתודעה, חיי הופכים נשלטים. אני כבר לא מקבל החלטות באופן עצמאי ומתרחק מתודעת שפע.

כדי לאמץ תודעת שפע, חיבור זה מציע להתבונן ולהטמיע סדרה של מרכיבים שמביאים לשינוי תודעה.

2 Comments

  1. ברכת השם עליכם
    להצטרף להתבוננות זה כבר להיות בשפע. האפשרות להתחבר בכל יום לכמה דקות שמסדרות את המחשבות, את התודעה זו מתנה נפלאה. אני נוהגת להאזין בדרכי לעבודה מדי בוקר ויכולה להמליץ שזו דרך נהדרת לסדר את המחשבות לקראת היום החדש, לקראת מפגש עם אנשים שונים, קרובים ורחוקים. מה שמעניין הוא שיותר מפעם אחת ההתבוננות הציגה בדיוק את השאלה / בעיה שאיתה אני מתמודדת באותו יום.
    ישר כח. !

  2. כל סרטון מלמד אותי מלא, ומהסרטון הזה אני גם הולכת להתקדם ולהשתמש ולהתממש.
    תודה רבה שאתה חולק אייתנו את הידע שלך ומלמד אותנו להיות יותר מחוברים לעצמינו, ונותנים מעצמינו לעולם, אתה מלמד אותי לעשות זאת בעצמי עם התלמידים שלי ועם האנשים שאני פוגשת בדרך.
    תודה רבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן