קצרים

הסרטון של מניס פרידמן שמעניק פשר למצב והסיפור המרגש של האחראים על עריכתו

הרב מניס פרידמן העביר שיעור עם מסר עוצמתי העולה מתוך תפיסת הבורא שמשרטט בעל התניא. בתמצית, אין מציאות שהיא מחוץ לבורא. הבורא לא מרשה או לא מרשה לדברים לקרות. הוא המהות הפנימית שלהם. מכאן, שיש כוונה פנימית בסגר שמוטל על העולם. ומהי אותה כוונה? שנגלה את עצמנו מחדש. שלא נזהה את עצמנו עם העבודה, הקניות והבילויים. אלא עם ה"אני" האמיתי שלנו ועם השליחות שלנו בעולם.
השיעור שצולם במצלמה ביתית, תומצת לסרטון בן חמש דקות, נערך היטב ויצא לעולם. בתצורתו החדשה הוא חרך את הרשת, הופץ בכל רשימת תפוצה אפשרית וזכה לתגובות נלהבות.
אבל לא הסרטון והמסר החשוב של הרב פרידמן הוא מה שבאמת מרגש כאן. מה שבאמת מרגש הוא שהאחראים על העריכה המדויקת, שנערכה בהתנדבות וכנראה ללא ידיעת הרב פרידמן, הם יוסף בראומן Yossef Brauman, במאי, צלם ועורך דוקו תל אביבי, והאנתרופולוג ד"ר אלעד בן אלול Elad Ben Elul, שמגלים בשנים האחרונות עניין רב בתורת החסידות.
השניים לא חוששים להניח בצד את ההתמודדות הפרטית שלהם עם העולם ממנו הם באים והדרך שבה הם חיים, לתפוס צד, ולקדם תוכן וחשיבה יהודית, אמונית, מעצימה. במקום להתלונן, להתנכר, לבטל הם בוחרים להשפיע ולחיות.
עכשיו זה באמת מרגיש כמו אוויר של גאולה.

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן