לפתח את כוח הרצון
יש רצון ויש רצון לרצון.
מה ההבדל ביניהם ולמה חשוב להכיר את המושג הזה רצון לרצון.
יכול להיות שאין לי רצון אמיתי.
אני לא רוצה ללמוד או לא רוצה להתאמץ ולהשקיע. או לא רוצה באמת לאהוב
ובלי רצון אין התמדה ואין התקדמות ואין הישגים. למה? כי
הרצון הוא הכוח שמכוון את כוחות הנפש לעבר המטרה.
ובלי מטרה אני לא מתקדם.
אבל יכול להיות שאין לי רצון או שהוא חלש. אבל אני רוצה לרצות.
אני רוצה לאהוב, גם אם אני לא אוהב כעת.
אני רוצה להשכיל, גם אם כרגע אין לי לזה פניות או ראש כרגע.
והרצון לרצון הוא בידיים שלי. ואם אני ארצה לרצות אני בסוף יצליח לעורר גם את הרצון עצמו. ואני אצליח לאהוב או להתמיד או ללמוד ולהשקיע.

