סדרת עשר הספירות

סדרת עשר הספירות

עשר הספירות הן התשתית של הבנת כוחות הנפש והכוחות באמצעותם הבורא מהווה את העולם. מטרת הסדרה היא להעניק הבנה מעמיקה, יסודית, מלוות מקורות בתורת עשר הספירות.


תוכן המפגשים בסדרה:

מפגש מבוא (פתוח): להבין את עצמך דרך עשר הספירות

מתחת "למכסה המנוע" יש מערכת מתוחכמת של כוחות ומנגנונים, שביכולתם ללמד אותנו רבות על עצמנו. עשר הספירות היא גישה גאונית ורבת ממדים להבנת הנפש על כל מורכבותה.

מפגש 1: כוח החכמה – חיות ויצירתיות (פתוח)

הבנת כוחות הנפש היא הבנה של מה שמגביל וחוסם אותנו ומאידך של הפוטנציאל שלנו. מתחילים בהתבוננות מעמיקה בכוח החכמה ובתפקידה בחיינו.

מפגש 2: כוח הבינה – שמחה, התפרטות והתפשטות

הבינה מתייחסת לפרטים, היא יוצרת תמונה ברת השגה. תודעת שמחה מתפתחת בבינה. מנגד, חסך בכוח הבינה או שימוש לא נכון בה מצמיח רגשות לא רצויים.

מפגש 3: דעת – הכוח להוליד רגשות

מה תפקיד הדעת בנפש? כיצד כוח הדעת יכול לעזור לנו להיפטר מרגשות לא רצויים וכיצד הוא יכול לעזור לנו להתרגש ולהתעורר רגשית?

מפגש 4: ה"שכל" של העולם – כיצד לפרש משבר וסבל

השיעור עוסק ביחסים בין כוחות השכל וכיצד ניתן להבין את המתרחש בעולם באמצעות הבנת "השכל" של הבורא. בשיחה למדנו מהמאמר של הלל מפאריטש.

מפגש 5: להבין את העולם הרגשי לעומק (פתוח)

הרגשות או המידות הם החלק הדומיננטי באישיות. השורש שלהם גבוה מהשכל. המהות שלהם היא התפעלות. התפעלות היא הכוח הדוחף אותנו קדימה ואחורה.

מפגש 6: רגשות שכליים ורגשות טבעיים

מה תפקיד הרגשות? כיצד ניתן למיין אותם? מה ההבדל בין סוגי רגשות שונים? מדוע רגשות שאינם נשמעים להדרכת השכל עשויים להיות מזיקים.

מפגש 7: יישומיות וחידוד ההבנה – שו"ת

השיעור אפשר שאלות בתחום תורת הנפש בכלל ובכל הנוגע לעשר הספירות בפרט.

מפגש 8: הכוח הבלתי מוגבל של מידת החסד

מה מייחד את מידת החסד? מדוע היא המידה הראשונה מכל המידות? מה משפיע על מדת החסד, כיצד היא מתבטאת בצורה חיובית וכיצד בצורה שלילית?

מפגש 9: גבורה – הכוח לדייק או לדקדק

גבורה נבדלת מרוע. יש לה שלושה תפקידים שכולם קשורים בתיקון. לסוכך על האור, ליצור פרוד וחלוקה באור וליצור בו צורה. לימוד מעמיק על ספירת הגבורה.

מפגש 10: מידת התפארת – גילוי אור אינסוף

מידת התפארת היא הממוצע בין חסד לגבורה ומתבטאת על ידי תנועה של רחמים. ההתכללות שהיא יוצרת בין המידות נובעת משורשה הגבוה ומהאור החדש שהיא מורידה.

מפגש 11: מידת היסוד – לחבר עליונים ותחתונים

מידת היסוד מתגלה במקום התחתון ביותר, בו מתקיים הקשר העצמותי ביותר. מידת היסוד מקשרת בין כל המידות שמעליה ומזינה בהם את מידת המלכות. מה מאפיין אותה.

מפגש 12: מידת המלכות

מה מאפיין את מידת המלכות? מדוע זו הספירה העשירית? כיצד מידת המלכות מבטאת את הכוחות שמעליה וכיצד היא מתגלה במציאות?


כיצד נרשמים?

הכניסה לתוכנית פתוחה לבעלי מנוי שנתי.

ניתן לרכוש את התוכנית באופן נפרד בעלות של 250 ש"ח. להרשמה (התכנים נפתחים מיידית)

להרשמה

לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו בתיבת צור קשר

Back to top button
דילוג לתוכן