סדרת הזוגיות

כינון זוגיות טובה, מרגשת, שמחה היא אחד האתגרים הקשים בימינו. אתגר הדורש מאמץ מודע ומכוון, אך השכר שלו עצום. מוזמנים להצטרף אלינו לסדרה שמטרתה להוציא מהזוגיות יותר. הרבה יותר.

⇐ מה בתפריט?

  • להתגבר על ריחוק פיזי ורגשי שהתפתח.
  • לעורר את כוח התענוג בזוגיות.
  • לברר לעצמי למה בכלל אני רוצה בקשר הזה.
  • לגלות מה כל אחד מבני הזוג יכול וצריך להביא לקשר.
  • לתקן תנועות רגשיות לא רצויות שמפריעות לקשר.
  • להתמודד עם תחושת חוסר הוגנות בחלוקת התפקידים.
  • להתמודד עם תודעה מעכבת לפיה "מגיע לי יותר"
  • להכיר בהיקף וחשיבות העבודה הזוגית המתמדת על ידי יצירת סטרטר לשינוי.

⇐ מתי?

סדרת ההרצאות המוקלטות בנושא זוגיות זמינות באתר, כשהרצאות נוספות עולות באופן תדיר.

נושאי ההרצאות בסדרה:

מהן הסיבות לקשיים בקשר הזוגי? (א)

תחושת חוסר מימוש בקשר? בעיות בתקשורת? העדר אהבה? חוסר קשב? אי הסכמה לגבי הדרך המשותפת? רצון במשהו אחר? השלב הראשון בעבודת הזוגיות הוא לזהות את הסיבה לקושי ביחסים או כזה שעלול להתפתח. והסיבה יש לה תמיד שורש נפשי. בשיעור נסקור את מרחב הסיבות לקשיים בזוגיות מתוך מטרה להציע מסלולי עבודה וריפוי מתאימים.

נגמרה האהבה? כל הסיבות לקשיים בקשר הזוגי (ב)

עסקנו ברצון או העדר הרצון בקשר, בהכרת מהות היחסים ובמידת ההתקשרות והחיבור בין בני הזוג. בשיעור זה נעסוק ברגשות שליליים המתגלים בקשר ובאופן בו הם מתבטאים.

להתגבר על מנגנון הריחוק | זוגיות

כיצד פועל מנגנון הריחוק בין בני זוג, מהן ההשפעות הרגשיות שלו, כיצד מונעים אותו, כיצד מתגברים על ריחוק לאחר שהוא כבר נוצר והאם יש נקודה שבה המרחק הוא כבר בלתי הפיך.

התאמה זוגית – כיצד נדע אם אנחנו מתאימים?

מהי התאמה זוגית? מדוע שאלת ההתאמה חשובה לעתיד היחסים? על פי אילו קריטריונים היא נקבעת? האם ההתאמה היא סטטית או דינמית, כלומר האם ניתן לשפר את ההתאמה במהלך חיי הקשר ומה ההשפעות הרחבות יותר של שאלת ההתאמה.

כוח האישה בזוגיות

לאשה יש כוחות נפשיים ייחודיים שהיא יכולה להביא לקשר. מהם אותם כוחות? האם הם ייחודיים לנשים? כיצד ניתן להביא אותם לידי ביטוי? האם הכוחות הללו קיימים גם אצל בן הזוג, והאם גם הוא יכול להתאמץ ולהביאם למסגרת הזוגית והמשפחתית.

אילו איכויות צריך בן הזוג להביא ליחסים הזוגיים והמשפחתיים

לגבר, כמו לאישה, יש כוחות נפשיים ייחודיים שהוא יכול וצריך להביא ליחסים כדי להצמיח אותם. מהם אותם כוחות? כיצד ניתן להביא אותם לידי ביטוי? האם הכוחות הללו קיימים גם אצל בת הזוג?

מה אתם רוצים מהזוגיות?

להפיג בדידות? אהבה וחום? ילדים והמשכיות? ביטחון? ואולי משהו גבוה יותר?
ברור התשובה הוא תנאי הכרחי כמעט לקיום זוגיות מוצלחת.

אתגר האינטימיות

מהי אינטימיות, מדוע היא חשובה, כיצד יוצרים אותה, מהי אותה יראה שבלעדיה אין אינטימיות, למה האהבה לבדה אינה מספיקה וכיצד מגלים את כוח היראה בנפש.

כיצד לעורר את האהבה

אהבה היא כנראה המונח הנפוץ ביותר בתורת הנפש היהודית עם אלפי התייחסויות בספרות החסידות והקבלה. מהי בכלל אהבה? כיצד מחדשים את האהבה בזוגיות ובחיים בכלל? מהי אהבה לא מתוקנת? ומדוע כל כך חשוב לעורר ולחדש את כוח האהבה בחיינו.

דיבור בונה, דיבור הורס – כוח הדיבור בזוגיות ובחיים

מהיכן נובע הכוח של הדיבור? מדוע הדיבור של הזולת יכול לגעת בנו בעוצמה ומתי אנחנו אדישים כלפיו? אילו סוגי תקשורת אנחנו יכולים לקיים? מהי תקשורת בריאה וכיצד משיגים אותה?

כיצד מגלים את כוח התענוג בזוגיות?

אם גילוי כוח התענוג הוא אינדיקציה אחת למימוש הפוטנציאל בחיים, בעבודה ובקריירה, הוא גם חייב להיות אינדיקציה למימוש הפוטנציאל של הזוגיות.
תענוג הוא הכוח הגבוה והעצמי ביותר בנפש. מה קורה לזוגיות כשמצליחים לעורר בה את כוח התענוג? במה בכלל מדובר?
האם זה אפשרי אחרי תקופה של ריחוק ואפילו ניכור?
ומדוע הלימוד הזה חשוב גם כהכנה לקראת זוגיות.

⇐ מה עלות הסדרה?

הסדרה אונליין היא חינמית לבעלי מנוי שנתי להתבוננות. כאן תמצאו את כל הפרטים על מנוי התבוננות.

ניתן לרכוש את הסדרה גם בנפרד בעלות של 190 ש"ח.

להרשמה

⇐ פורמט המפגשים

השיעורים המוקלטים והמצולמים זמינים באתר התבוננות.


רוצים להתרשם מתופינים מתוך הלימוד בנושא זוגיות? הנה כמה מהם לפניכם:

חיים בלי אהבה? איך אפשר? מה זו אהבה בתענוגים לנצח כל רגע מחדש וגלגל רגשות בזוגיות האם אפשר לחדש אהבה גם אחרי שנים של ריחוק רגשי איך אני יכול להשפיע על אחרים להשתנות כיצד צריכים להראות היחסים? זוגיות היא תמיד מערכת יחסים דינמית ומתפתחת

שאלות? ניסינו לענות על כמה מהן:

האם ניתן להאזין לסדרה ללא בן הזוג לסדנה?

כן. חלק מהעבודה בסדרה, כמו בלימודי התבוננות היא לעורר ולהשפיע על היחסים הזוגיים. האחריות לכך היא של כל אחד מבני הזוג בפני עצמו.

האם ההרצאות מתאימות למי שאין בן זוג?

העיסוק בתכנים הוא תמיד מומלץ, מה גם שהכנה נכונה לזוגיות, תיאום ציפיות ולימוד יהפכו זוגיות עתידית לטובה בהרבה. יש גם הרצאות הנוגעות למציאת בן הזוג המתאים.

האם סדרת ההרצאות מספיקה כדי לייצר שינוי במערכת הזוגית?

המטרה של הסדרה היא לייצר סטרטר לשינוי, להבין יחד את האתגרים ומסלולי העבודה, להתגבר על ריחוק ולהמשיך בתהליכי העבודה הקבועים דרך המפגשים בלימודי התבוננות. בקרוב גם תעלה תוכנית כתובה לתרגול זוגי.

האם הסדרה יכולה לתרום לזוג שאין לו בעיות בזוגיות או מהכיוון ההפוך לזוג שכבר נמצא על סף פרידה?

אתם באמת מכירים זוג שאין לו התמודדות? שלא רוצה לשפר את היחסים ולעורר אותם לדרגה גבוהה יותר? לגבי החלק השני אנחנו מאמינים שאפשר להתגבר כמעט על כל קרע וכל ריחוק. זה לא פשוט ותלוי בהרבה גורמים, אבל תמיד כדאי לנסות.

כיצד משפיעים על אחרים לאמץ שינוי?

העבודה של כל אדם היא בזכות עצמו. אולם יש דרכים שבאמצעותן אפשר לעורר, לעודד ולאפשר מרחב לשינוי. בלימודי התבוננות ובסדנה אנחנו מבררים מהן הדרכים הללו ומה התפקיד שלנו ביחס לבני הזוג.


אל תהססו לפנות אלינו באם יש לכם שאלות נוספות.

Back to top button
דילוג לתוכן