מעגל השנה

אין סתם | סודות מגילת רות 3

המאורעות בחיינו קשורים בעבודה הפנימית שלנו. זה לא אומר שאנחנו תמיד נזכה בחסדים, אבל זה כן אומר שיש לנו השפעה על מציאות חיינו ועל המאורעות.

מקורות

מקורות
מגילת רות: ושֵׁ֣ם הָאִ֣ישׁ אֱ‍ֽלִימֶ֡לֶךְ וְשֵׁם֩ אִשְׁתּ֨וֹ נָעֳמִ֜י וְשֵׁ֥ם שְׁנֵֽי־בָנָ֣יו ׀ מַחְל֤וֹן וְכִלְיוֹן֙ אֶפְרָתִ֔ים מִבֵּ֥ית לֶ֖חֶם יְהוּדָ֑ה וַיָּבֹ֥אוּ שְׂדֵי־מוֹאָ֖ב וַיִּֽהְיוּ־שָֽׁם׃
וַיָּ֥מָת אֱלִימֶ֖לֶךְ אִ֣ישׁ נָעֳמִ֑י וַתִּשָּׁאֵ֥ר הִ֖יא וּשְׁנֵ֥י בָנֶֽיהָ׃
וַיִּשְׂא֣וּ לָהֶ֗ם נָשִׁים֙ מֹֽאֲבִיּ֔וֹת שֵׁ֤ם הָֽאַחַת֙ עָרְפָּ֔ה וְשֵׁ֥ם הַשֵּׁנִ֖ית ר֑וּת וַיֵּ֥שְׁבוּ שָׁ֖ם כְּעֶ֥שֶׂר שָׁנִֽים׃
וַיָּמ֥וּתוּ גַם־שְׁנֵיהֶ֖ם מַחְל֣וֹן וְכִלְי֑וֹן וַתִּשָּׁאֵר֙ הָֽאִשָּׁ֔ה מִשְּׁנֵ֥י יְלָדֶ֖יהָ וּמֵאִישָֽׁהּ׃

רש"י – גַם שְׁנֵיהֶם. מַהוּ "גַם"? בַּתְּחִלָּה לָקוּ בְמָמוֹנָם וּמֵתוּ גְמַלֵּיהֶם וּמִקְנֵיהֶם, וְאַחַר כָּךְ מֵתוּ גַם הֵם:

חיים וחסד – חיים חייקל מאמדור:
הנה למה נקרא שמה מגילה, שמגלה לנו הקב"ה בזה העולם. וזהו (רות א, ב) 'ושם האיש אלימלך', שאלי הוא המלך, 'ושם האשה' פירוש על ידי מה אנו יכולים לחבר עצמינו להשי"ת והשי"ת לנו, וזהו 'ושם האשה נעמי' שהוא התענוג, על ידי התענוג שאנו משיגים להקב"ה עי"ז הוא מתחבר אלינו, וע"י התענוג שהוא משפיע אלינו אנו מחברין עצמינו להקב"ה. 'ושם שני בניו' פירוש במה שמנהיג את העולם, 'מחלון וכליון', כי מחלון הוא מדת רחמנות מלשון מוחל, וכליון הוא מלשון כליה שהוא מדת גבורה, כי אין הרחמנות חל אלא במי שחס ושלום לא יועיל לו גבורה, אז הקב"ה מרחם עליו כדי שלא יהא נדח ממנו נדח. ועל כן אנו צריכים תחלה לעבור דרך הגבורה שהוא הכליה, לכלות מאתנו הרע כל המדות הרעות, ואחר כך יוכל לחול עלינו הרחמנות של השי"ת, ואח"כ יחול עלינו התענוג, ואח"כ יכול להיות אלי מלך:

עוד בקטגוריה זו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן