קצרים

ארבע הערות קצרות – על צבא, בריאות, חינוך וראש השנה

ארבע הערות קצרות:
1. "לנצח כל רגע מחדש – זה הסלוגן שקבענו לגדוד שלי, מאז שקראתי את ספרך", סיפר לי אתמול מג"ד בסוף הרצאה בנושא חינוך במצפה כרמים. הוא הסביר שהמסר לחיילים הוא שלפני שאני מנצח אויב, אני צריך לנצח את עצמי ולהתעלות.
2. למעלה משלוש מאות איש השתתפו בסדנת בריאות שארגנו שבטבע בסופ"ש האחרון. השילוב בין בריאות הגוף לבריאות הנפש היה מוצלח ביותר. אשתדל בימים הקרובים להעלות סיכום כתוב באתר התבוננות של כמה נקודות עקרוניות שעלו בסדנה. מוזמנים לעקוב באתר.
3. הערה חינוכית שעולה שוב ושוב בשיחות עם הורים ונייחד לה לייב קרוב – יחסי האמון עם הילדים לא יכולים להיסדק מצד ההורה. לעולם אין כאן הדדיות. ההורה לא יכול לאבד אמון בילד בגלל שהוא בחר דרך אחרת או אפילו שיקר או נהג שלא כשורה. להורה יש תפקיד ביחס לילד והוא לא יכול להרשות לעצמו להיפגע מהילד. כשהוא אומר שהוא לא סומך על הילד או מתקשה להתגבר על הפגיעה בו וביחסים הוא בעצם אומר שהוא מסיר מעליו את תפקיד ההורה.
4. שיחת הכנה לראש השנה והימים הנוראים הערב ב-20:00 במרכז מורשת בגין בירושלים. לאחר מכן מי שרוצה מוזמן להצטרף למוזיאון פלוגת הכותל ולסליחות בכותל (איתי רק השיחה.)

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן