הופעות בתקשורת

ליטל שמש על הפוך: לכו לקנות, לקרוא. ספר מרתק

ליטל שמש על הפוך (ספרו של יחיאל הררי): לכו לקנות, לקרוא, ספר מרתק (ראיון) from התבוננות – ד"ר יחיאל הררי on Vimeo.

הפוסט של ליטל שמש בפייסבוק (עיתונאית ומגישת המהדורה, ערוץ 20):

רבה הראשי של אנגליה לשעבר, יונתן זקס, ניסה לשאול מדוע היהודים היו חדשנים בכל מה שעשו במשך אלפי שנים, ועד היום מובילים בתחום החדשנות. תשובתו הייתה שכאשר כל העולם הולך בכיוון אחד, הם הלכו בכיוון ההפוך. עקרונות חשיבה יצירתית זורמים בדי.אן.איי של היהדות כבר אלפי שנים, כך אמר גם הרבי מילובביץ׳.

רוב האנשים אינם נוהגים לאמץ חשיבה יצירתית, מעדיפים לתת למציאות לנהל אותם. לחיות חיים צפויים, לא מעוררים. מדוע לא פעם אנחנו מסתפקים בחיות מועטה? תשובה אפשרית היא שמצבים של חיות מועטה הם חלק ממנגנון שנועד לשאת את אי-הוודאות, הקשיים והצער המקופלים לעיתים בחיים. אותו מנגנון עוזר לנו להתמודד עם מצבים של חיסרון והיעדר. כשאנחנו מרדימים את עצמנו ונוטים לפעולות שגרתיות וצפויות, אנחנו יכולים לכאורה לשאת את המציאות ולא מחויבים להיישיר אליה מבט ולשנותה.

כדי לגלות את הערך של כל דבר בעולמנו, עלינו להפוך את מבטנו על העולם ועל החיים שאנו חיים. בהתייחס לחשיבה יצירתית, המשמעות היא שאנחנו צריכים לזוז ממקומנו, לשנות את נקודת המבט שלנו, כדי לעודד התנוצצות של תובנות וגילוי של רעיונות חדשים.
חכמים אומרים כי האדם הוא ״עולם קטן״, כל מה שקיים בעולם קיים גם באדם. כדי לפרוץ את הגבולות של העולם, על האדם לפרוץ את הגבולות שלו עצמו. להיחלץ מנטיות לא רצויות, תפיסות עולם מקובעות, רגשות מקררים ורצונות לא ממוקדים. להתגבר על מחסומים ופחדים מפני העולם, לדעת לשאת סתירות ולחבר הפכים בתוך עצמו ובעולם.

עולם מלשון היעלם, על פי תורת הסוד, העולם נברא מוגבל. המשאבים, המרחקים, הגבהים, הכמויות, ההבטים המדידים והגשמיים של העולם, כל אלה מוגבלים. החיים פועלים בו עפ״י מערכת חוקים וסדירויות טבעיים המסתירים את פנימיותו של העולם. מה שנחשף לעינינו הוא רק ההיבט החיצוני של הבריאה.

השכל, מעצם תפקידו, מציב גבולות להבנה שלנו. הגבולות עוזרים לנו לתרגם דברים מופשטים לחיים הקונקרטיים שלנו. ההגבלה הזו, שהיא הכרחית ע״מ שדברים יתיישבו בראשנו, יוצרת גם גבולות לחשיבה היצירתית. צריך ללמוד לפרוץ אותם.

– מתוך ״הפוך״ שחיבר ד״ר יחיאל הררי, על עקרונות החשיבה היצירתית דרך סוד החסידות והקבלה.

וביו-טיוב למי שמתקשה לצפות ב-VIMEO

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן