קצרים

היציאה מהמשבר הכלכלי והחזרה לשגרה תהיה מהירה ממה שאנחנו חושבים. למה אני בטוח בכך?

בניגוד לכל מיני חוזי שחורות ואפוקליפטיים למיניהם שמספרים לנו שעוד מעט יהיו ברחובות מעשי ביזה ושוד, שמחתי דווקא לקרוא מאמרון מאת ד"ר משה ורד שהיציאה מהמשבר הכלכלי והחזרה לשגרה תהיה מהירה. הסיבה העיקרית לאופטימיות היא שלא נפגעו תשתיות. לא נפגעו מוסדות ומרכזי שליטה. אין אובדן המוני של כוח עבודה.
להפך. כוח העבודה מוכן, מיומן וצמא לעבודה.

אבל מה כן – החזרה המהירה והבריאה הזו תלויה בנו. גם המחיר שנשלם תלוי בנו. מה צריך לעשות? לא להכניס חרדות ופחדים שמפרקים את הבית ומדרדרים את המצב הרגשי. להימנע מתחזיות שחורות משחור. להאמין שהטוב לפנינו ולא הרע. לתמוך במי שצריך. לנטוש את הגישה הנפסדת של אדם לאדם זאב ולזכור שכתמיד, יש לנו עבודה פנימית לעשות. והיא, היא המהות העיקרית של הקיום שלנו כאן.
יש לי חברים לא מעטים שעוסקים בתיירות ובביגוד ושנפגעו קשות בתקופה האחרונה (איזה פסח זה אמור היה להיות! עם אבשלום קור, יהורם גאון, שולי רנד, יצחק מאיר, חיליק פראנק, יהושע לימוני ועוד ועוד). אני מבין אותם היטב וחש את הכאב. הכאב גדול עוד יותר לנוכח הרשימה הבלתי נתפסת של גדולי החסידות ששילמו בחייהם (שישמרו לנו על ר' יואל כהן!). ועדיין זה הזמן לאומץ, אמונה, ביטחון וכן, בהחלט, שמחת המועד.

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן