קצרים

"ארץ החיים" – הארץ שממנה צומחים החיים

יש מושג כזה שנקרא "ארץ החיים". מהי "ארץ החיים"?

נתחיל במהי ארץ. ארץ היא חלקת אדמה שאנחנו יכולים לעבד כדי לגדל בה עצי פרי או להצמיח ירק, לבנות בה בית או לגדל בה בעלי חיים.

ישנה ארץ שהיא זבת חלב ודבש, שמצמיחה כל טוב. ארץ מדושנת ופורייה. וישנה ארץ טרשים שהיא שוממה, חרבה וקשה.

ומהי ארץ החיים?  זוהי חלקת אדמה רוחנית שבה צומחים החיים, כלומר שהיא משפיעה חיים ומזון רוחני לכלל בני האדם. והארץ הזאת יודעת להצמיח "כל מיני מגדים" שמחיים את הנפש, ומעוררים את התשוקה והרגשות והשמחה של החיים.

"וזולתה אין קיום וחיות לכל הדרים עליה כי לא יועיל הון ועושר זהב וכסף אם לא יהיה צמח האדמה," מסביר אדמו"ר הזקן. כלומר בלעדיה החיים הגשמיים, כל העושר, הזהב והכסף ואפילו הבית והרכב החדש, יישארו תפלים ומדכדכים.

ולמה חשוב לדעת שיש שכבת אדמה רוחנית כזאת שממנה שופעים החיים? כי כמו בכל חלקת ארץ היא זקוקה לעבודה של סיקול אבנים, הפיכת האדמה, דישון, זריעה, השקיה וקצירה כדי שתצמיח חיים. ואת כל אלה על האדם לעשות. שאם לא יעשה כן, אם יזניח את העבודה, לא יצמח בה דבר. כלומר לא יהיו לו חיים אמיתיים.

כך על האדם לחשוב כשהוא רוצה יותר חיים. שיש לו חלקת אדמה ועתה הוא יכול להצמיח בה מה שירצה. אם ישקיע בה, היא תחזיר לו אהבה, יראה ותשוקה. ואך אם יזניח את ארץ החיים, הוא ישאר רק עם רובד החיים הגשמיים.

(וראו אדמו"ר הזקן, תורה אור, משפטים)

בדקו גם
Close
Back to top button
דילוג לתוכן