פודקאסטים

4 סוגי אישיות על פי תורת הנפש היהודית | פודקאסט עם שחר כהן

(נכתב על-ידי שחר כהן המוכשר) אולי חלקכם תופתעו מכך, אך בתורת הנפש היהודית יש מודל שמחלק אנשים ל-4 טיפוסי אישיות על פי החומרים: אש, עפר, מים ורוח.

לכל טיפוס יש רגש או מידה "רעה" שאיתה הכי קשה לו להתמודד, משהו מוטבע שמלווה אותו כל החיים.

למשל לטיפוס אש קשה לקבל מציאות לא שלמה או שדברים לא מסתדרים, לכן זה עלול להוביל אותו לכעס, ביקורתיות ותסכול, אבל בנטייה הזו טמונה גם המעלה שלו, כי זה מלווה בחתירה למצוינות, יכולת להתמקד במטרה ולהיכנס לעומקם של דברים.

ברגע שטיפוס אש מכיר את עצמו ואת הנטיות שלו הוא יכול מצד אחד לעשות עבודה פנימית על שחרור שליטה וקבלת המציאות ומהצד השני לדאוג שתמיד תהיה לו מטרה משמעותית שגדולה מעצמו כדי שהאנרגיה שלו תושקע בלקדם אותה במקום להתעצבן משטויות.

וכך עם כל אחד מהטיפוסים, ברגע שאנחנו מבינים מי אנחנו ומהן הנטיות שמוטבעות בנו, אנחנו יכולים לדעת מה נקודות התורפה שעלינו להיזהר מהן וגם מה התיקון שלנו ואיך להפוך את החולשה שלנו למעלה וכוח.

כדי להרחיב על הנושא הזמנתי לפודקאסט את ד"ר יחיאל הררי, בעברו מרצה באוניברסיטת ת"א, עיתנואי ויועץ פלמנטרי וכיום מנגיש לקהל הרחב ידע מעמיק על תורת הנפש היהודית בצורה מעניינת ומעשית. ד"ר הררי חיבר 10 ספרים העוסקים בתחום שהגיעו לעשרות אלפי אנשים.

יש לו אנרגיה ממגנטת וידע בלתי נדלה, והנושא של הפרק עוסק בתכנים שכמעט ולא ניתן למצוא עליהם מידע, כך שזה הולך לחדש לכם.

נ.ב
תגיבו ביוטיוב איזה סוג אישיות אתם – ממש מסקרן אותי לראות.

נתראה בשבוע הבא!
שחר 🙏🏼

שחר הוא מאמן NLP, עוסק בתחומי הפסיכולוגיה והמדיטציה ובעל ערוץ יו-טיוב פופולרי.

עוד בקטגוריה זו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן