איך מזהים ערך עצמי נמוך
לפעמים אנחנו מדברים על מישהו ואז יש לנו צורך לזלזל בו ובמה שהוא עושה, ולהראות שהוא לא כזה מיוחד או מוצלח.
בעומק כשאנחנו עושים את זה אנחנו מגלים שהערך העצמי שלנו נמוך.
למה?
כל אדם צריך להרגיש מיוחד ומרומם, שזה חלק מהערך העצמי שלו, אומר הרש״ב.
אבל יש שני סוגי רוממות.
יש רוממות חיצונית, שאני צריך להקטין אנשים אחרים או לזלזל בהם כדי להרגיש בעל ערך עצמי.
אני עושה את זה כי אני מרגיש שהם לוקחים לי את המקום, ואם הם מיוחדים ומצליחים אז זה בא על חשבוני.
ויש רוממות עצמית, שזה אומר שאני מרגיש מרומם ומיוחד במהות שלי, בעצם היותי, ולכן אני לא מאוים מאף אדם אחר.
אני יודע שלכל אחד יש את המקום שלו, ואת הקול שלו, ואף אחד לא יכול לקחת או לפגוע בייחודיות שלי.
עכשיו יש קשר הופכי בין שני סוגי הרוממות.
כלומר אם אני מבטא רוממות חיצונית ומרגיש צורך לזלזל ולהקטין, זה אומר שחסרה לי רוממות עצמית.
וזו בעצם קריאה עבורי, לעצור רגע ולעבוד עלהערך עצמי ורוממות עצמית אמיתית.

