פסיכולוגיה בפרשה

איך להסיר את החסמים שבין כוחות הנפש | פסיכולוגיה בפרשה, ויקהל

אנחנו מדברים בדרך כלל על כוחות הנפש, אבל בין הכוחות יש "מסכים" שהם לעיתים מוזנחים.

המסכים גורמים לכוחות הנפש לא להתגלות, ולכן ממעטים את כוחות החיים.

אחד האתגרים המרכזיים הוא להכיר את המסכים, ההסתרים בנפש שלי ולהסיר אותם.

מקורות

שמות לח יח

וְהָאֲדָנִ֣ים לָֽעַמֻּדִים֮ נְחֹשֶׁת֒ וָוֵ֨י הָֽעַמּוּדִ֜ים וַחֲשׁוּקֵיהֶם֙ כֶּ֔סֶף וְצִפּ֥וּי רָאשֵׁיהֶ֖ם כָּ֑סֶף וְהֵם֙ מְחֻשָּׁקִ֣ים כֶּ֔סֶף כֹּ֖ל עַמֻּדֵ֥י הֶחָצֵֽר׃

וּמָסַ֞ךְ שַׁ֤עַר הֶחָצֵר֙ מַעֲשֵׂ֣ה רֹקֵ֔ם תְּכֵ֧לֶת וְאַרְגָּמָ֛ן וְתוֹלַ֥עַת שָׁנִ֖י וְשֵׁ֣שׁ מָשְׁזָ֑ר וְעֶשְׂרִ֤ים אַמָּה֙ אֹ֔רֶךְ וְקוֹמָ֤ה בְרֹ֙חַב֙ חָמֵ֣שׁ אַמּ֔וֹת לְעֻמַּ֖ת קַלְעֵ֥י הֶחָצֵֽר׃

וְעַמֻּֽדֵיהֶם֙ אַרְבָּעָ֔ה וְאַדְנֵיהֶ֥ם אַרְבָּעָ֖ה נְחֹ֑שֶׁת וָוֵיהֶ֣ם כֶּ֔סֶף וְצִפּ֧וּי רָאשֵׁיהֶ֛ם וַחֲשֻׁקֵיהֶ֖ם כָּֽסֶף׃

  • רש"י – לעמת קלעי החצר. כְּמִדַּת קַלְעֵי הֶחָצֵר:
  • תניא, אגרת הקודש כה

הנה אף כי ה' אחד ושמו אחד דהיינו דבורו ורוח פיו המכונה בזוה"ק בשם שמו הוא יחיד ומיוחד אעפ"כ ההארה והמשכת החיות הנמשכת מרוח פיו יתברך מתחלקת לד' מדרגות שונות שהן ד' עולמות אבי"ע והשינוי הוא מחמת צמצומים ומסכים (רבים) לצמצם האור והחיות ולהסתירו שלא יהא מאיר כ"כ בעולם הבריאה כמו בעולם האצילות ובעולם היצי' הוא ע"י צמצומים ומסכים יותר וכו' אבל אין שום שינוי ח"ו בעצמות השכינה שהיא דבר ה' ורוח פיו

  • תניא פרק מ

אין העולמות שוים במעלתם והשינוי הוא מהמקבלים בב' בחי' הא' שהעליונים מקבלים הארה יותר גדולה לאין קץ מהתחתונים והשנית שמקבלים בלי לבושים ומסכים רבים כ"כ כבתחתונים ועוה"ז הוא עולם השפל בב' בחי' כי ההארה שבו מצומצמת מאד עד קצה האחרון ולכן הוא חומרי וגשמי וגם זאת היא בלבושים ומסכים רבים

וזהו עד"מ כמו תפיסת האור בהכלי דהיינו מה שהכלי תופסת האור שהאור בא בהגשמה כו', ובפרט בהשגה טבעי' דנה"ט שהוא מק"נ, וביותר כשנתפס בחומרי' שמעלים ומסתיר על האור דנה"א שהן כדוגמת המסכים המבדילים כו'. וזאת היא עבודת האדם להסיר ההעלמות וההסתרים שבנפש שלא להמשך אחרי הטבעי' והחומרי' ולהכניע ולכוף א"ע בכל פרט, שבזה מסיר כללו' ההעלמו' וההסתרי' מהנפש והוא ראשית העבודה לצאת מעניני החומרי' שלו והו"ע שכחי עמך כו' שבזה מסיר באמת חומרי' הגסות דנה"ב

עוד בקטגוריה זו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן