עבודה, עסקים ויזמות

איך ליצור ולזהות הזדמנויות

הזדמנות היא השילוב הייחודי בין הכוחות והכישורים שלי, הזמן המתאים והמקום, הקהל, האדם או המרחב שבו אני מגלה את הכוחות שלי.
איך מזהים הזדמנויות? מה חוסם אותנו מלזהות הזדמנויות? וכיצד אפשר לפתוח לעצמנו יותר הזדמנויות.

מקורות

  • לברר ולחזק את הרצון שלי
  • לא להיות ציני ואטום

הוּא הָיָה אוֹמֵר, אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם:

ציניות סוגרת הזדמנויות

ואמר שאי אפשר שלא יהיה לכל אדם עת שיוכל להזיק בו או להועיל ואפילו בדבר מועט:

שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה. כי כל אדם עשוי להיות בעל ערך מיוחד בנסיבות מסוימות (על "שעה" במשמעות זו ראו ב, ג),

וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם. וכל דבר עשוי להיות נחוץ ודרוש בהזדמנות זו או אחרת (על "מקום" במשמעות זו ראו ג, ד). כי "לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמים" (קהלת ג, א), ולעולם אין לדעת מתי יזדקק האדם לסיועו של אדם אחר או ירצה לעשות שימוש ברעיון או בחפץ אשר בשלב זה או אחר של חייו הוא בז להם ומרחיקם מעליו. מי יודע מה צופן לו העתיד במישור הזמן ("שעה") או המקום? החכם, "הרואה את הנולד" (לעיל ב, יג) לא יפסול מראש שום אפשרות, אפילו רחוקה.

  • תהיה פתוח לחוכמה גם אם היא לא מעשית כרגע

אל תהי בז לכל אדם. אל תבזה שום אדם שבעולם:

ואל תהי מפליג לכל דבר שאתה שומע שאם עכשיו אי אפשר לה להיות עתיד הוא להיות אחר זמן. נ״א אל תהי דוחה לשמוע שום חכמה שלא תאמר מה לי לשמעה אפשר לי לשמוע כל שעה שארצה אלא מאחר שזכית לשמוע שים לבך להבינה והיינו נמי אל תאמר דבר שא״א לשמוע שסופו להשמע. מפליג כמו מפליגו בדברים:

שאין לך אדם קל שבעולם שאין לו שעה שאתה צריך לו לשום דבר ויפרע ממך לפיכך אל תהי בז לכל אדם. ואין לך דבר קטן של חכמה שאין לו מקום יבא מקום לדבר שתצטרך לו אם היית יודעו לפיכך אל תהי מפליג לכל דבר:

  • לעבוד על חוסן נפשי

התמדה

שמחה

אופטימיות

אי תלות בסביבה

לא להיות מאויים.

  • לא לפחד מהתמדה והשקעה
  • ביטול והקשבה – לא לבוא עם אגו.
  • קשרים חברתיים – כל הזדמנות היא תולדה של חיבור בין אנשים
  • לעבוד על הכישורים שלי. לא להפסיד ללמוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן