קצרים

בעיה רפואית? לא בטוח שאתם צריכים את המומחה הגדול ביותר

בדרך כלל כשמתגלה איזה עניין בריאותי מתחיל מרוץ – כיצד להגיע למומחה הגדול ביותר. המרוץ הזה הוא פעמים רבות מיותר ואף מזיק. מדוע?

א. המרוץ להשיג את "ה"מומחה ולקבוע אצלו תור, מכניס כשלעצמו את המערכת ללחץ. ולחץ הוא האויב הגדול והקשה ביותר של הרפואה.

ב. לפעמים הפרסום של המומחה בא לו לאחר שנים בתחום. אבל התחום התקדם ולא בטוח שלאותו מומחה יש מוטיבציה מספיקה כדי ללמוד זוויות חדשות בתחום, לקרוא מאמרים חדשים, להטיל ספקות במה שהוא כבר יודע.

ג. ולפעמים בגלל שהוא כזה מומחה יש סכנה של ישות, שיכולה להתבטא גם ביחס שתקבלו אבל בעיקר בביטחון מופרז וחוסר פתיחות לזווית ראייה שונות.

ד. אם לא השגתם את "ה"מומחה אתם עשויים לאבד ביטחון בגלל ספקות שווא במי שכן מטפל בכם.

ה. לעתים קרובות אנשי צוות רפואי צעירים שיודעים לעבוד בשיתוף פעולה וירצו להוכיח את עצמם יספקו טיפול טוב יותר, יחס אישי יותר, וראייה כללית יותר של יחסי גוף ונפש מאשר מומחים ותיקים.

ו. המאמץ האישי חשוב בכל תחום. כלומר כדאי לקרוא על הנושא, להשוות ולהעמיק. לא כדי להחליף את הרופא, אלא כדי להבין עצמך, מה קורה לך ולמה. המאמץ האישי להבין ידחוף לשינוי במגוון תחומים תומכים, מתזונה וכושר גופני ועד עבודה רגשית. ככל שמדובר במישהו יותר מומחה, יש סיכון שתסירו אחריות ורצון ללמוד בעצמך ותשימו בו את כל מבטחכם.

ז. והכי חשוב, המרוץ גורם לאיבוד האמונה והביטחון שהרפואה תישלח בידי מי שתישלח. ואמונה וביטחון הם בעלי יכולת מוכחת להטבת המצב הרפואי.

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן