לימוד בתניא

תודעה מנצחת – הכוח התרפויטי של תודעת אחדות בעבודה עצמית, בזוגיות וביחסים החברתיים

תודעת אחדות כעיקרון תרפויטי – בעבודה העצמית, בזוגיות וביחסים החברתיים

מקורות:

הבעל שם טוב, כתר שם טוב, חלק ראשון כג: עוד [שמעתי בשמו קצת] בענין אחר, כי עשרת הדברות כולל כל התורה, כמו שביאר רב[ינו] סעדי' גאון [וכו' יעו"ש], וכמו שנכלל כל התורה בי' דברות כך נכלל כל התורה [כולה] בתיבה אחת כו'. וכל זה אם נשמת הרב שלומד ממנו שרשו מן עולם האחדות, משאין כן אם נשמתו מעולם הפירוד גם התלמיד הלומד ממנו מקבל ממנו ג"כ דברים נפרדים. וזהו שאמר שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד כו'.

תניא – פרק נ: וְהִנֵּה סֵדֶר הָעֲבוֹדָה בְּעֵסֶק הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת הַנִּמְשֶׁכֶת מִבְּחִינַת אַהֲבָה עַזָּה זוֹ הִיא בִּבְחִינַת שׁוֹב לְבַד, כְּמוֹ שֶׁנִּתְבָּאֵר בְּסֵפֶר יְצִירָה9: "וְאִם רָץ לִבְּךָ, שׁוּב לְאֶחָד". פֵּרוּשׁ, "וְאִם רָץ לִבְּךָ", הִיא תְּשֻׁקַּת הַנֶּפֶשׁ שֶׁבַּלֵּב בֶּחָלָל הַיְּמָנִי, כְּשֶׁמִּתְגַּבֶּרֶת וּמִתְלַהֶבֶת וּמִתְלַהֶטֶת בִּמְאֹד מְאֹד עַד כְּלוֹת הַנֶּפֶשׁ מַמָּשׁ, לְהִשְׁתַּפֵּךְ אֶל חֵיק אָבִיהָ חַיֵּי הַחַיִּים בָּרוּךְ הוּא, וְלָצֵאת מִמַּאֲסָרָהּ בַּגּוּף הַגּוּפָנִי וְגַשְׁמִי לְדָבְקָה בּוֹ יִתְבָּרַךְ, אֲזַי זֹאת יָשִׁיב אֶל לִבּוֹ מַאֲמַר רַזַ"ל, כִּי עַל כָּרְחֲךָ אַתָּה חַי בַּגּוּף הַזֶּה לְהַחֲיוֹתוֹ, כְּדֵי לְהַמְשִׁיךְ חַיִּים עֶלְיוֹנִים מֵחַיֵּי הַחַיִּים בָּרוּךְ הוּא לְמַטָּה עַל יְדֵי תּוֹרַת חַיִּים, לִהְיוֹת דִּירָה בַּתַּחְתּוֹנִים לְאַחְדוּתוֹ יִתְבָּרַךְ בִּבְחִינַת גִּלּוּי, כְּמוֹ שֶׁנִּתְבָּאֵר לְעֵיל. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ10, "לְמֶהֱוֵי אֶחָד בְּאֶחָד", פֵּרוּשׁ, שֶׁהַיִּחוּד הַנֶּעְלָם יִהְיֶה בִּבְחִינַת עָלְמָא דְּאִתְגָּלְיָא. וְזֶהוּ שֶׁאוֹמְרִים: "לְכָה דּוֹדִי" וכו'. וּבָזֶה יוּבַן מַאֲמַר רַזַ"ל11: "עַל כָּרְחֲךָ אַתָּה חַי וְעַל כָּרְחֲךָ" וכו'; וְאֶלָּא אֵיךְ יִהְיֶה רְצוֹנוֹ? וּכְמוֹ שֶׁנִּתְבָּאֵר בְּמָקוֹם אַחֵר בַּאֲרִיכוּת עַל מִשְׁנָה זוֹ: עַל כָּרְחֲךָ אַתָּה חַי בְּעֶזְרַת חַיֵּי הַחַיִּים בָּרוּךְ הוּא.

הרבי מליובאוויטש, תמצית משיחת ל"ג בעומר תש"נ, תורת מנחם, חלק שלישי, עמ' 202.

עוד בקטגוריה זו:

2 Comments

Back to top button
דילוג לתוכן