קורסים ותוכניות אימון

סדנאות וקורסים אונליין – משנה חיים

אתר התבוננות מכיל מאות שיעורים ומאמרים. אבל הרבה פעמים אין לנו זמן או פניות רגשית ואנחנו רוצים תוצאות מהירות ומדויקות, או שאנחנו רוצים את התובנות בצורה מסודרת ושיטתית.

זו בדיוק המטרה של תוכניות האימון והלימוד המוקלטות.

תוכניות האימון והלימוד מקיפות את התובנות ודוחפות להטמעה ולהשגת תוצאות מהירות. הן מעניקות את הידע בצורה שיטתית, מסוכמת, סדורה ומעשית. לסדנאות מצורפים תרגילים ודוגמאות מעשיות.

תוכלו לרכוש כל תוכנית בנפרד או במסגרת מנוי התבוננות, במחיר מוזל משמעותית.

הקורסים והסדנאות מתחלקים לארבעה תחומים עיקריים:

1. ריפוי הנפש (לנצח רגשות שליליים כמו דיכאון, חרדות, כעס, סטרס, בדידות וכו')
2. שיפור ביצועים ומימוש פוטנציאל (ביטחון, יזמות, עסקים, בריאות הגוף).
3. יחסים (זוגיות, הורות, חברויות)
4. לימוד והכרה מעמיקה של הנפש

לפני שתעיינו ברשימת התוכניות יש לנו גם מפגש לימוד/אימון שבועי.
המפגש מאפשר להעמיק את הלימוד סביב מקורות ראשוניים, להשתתף בשיח, להעלות תובנות, להתייעץ, להיות חלק מקהילה לומדת חזקה, ולהיפגש על בסיס שבועי עם ד"ר יחיאל הררי.

מנוי התבוננות מאפשר לרכוש את תוכניות הלימוד והאימון יחד עם אפשרות להשתתפות במפגש השבועי. כאן תמצאו את כל הפרטים.


כל הקורסים והסדנאות:

⇐ להשתחרר מחרדות ומתחים – סדנה מעשית מקיפה (23 שיעורים)

סדנה מהפכנית, שמציעה סדרה של כלים אימוניים מעשיים, על-פי תורת הנפש ביהדות, במטרה להבין את החרדות והמתחים בחיינו, את המקורות המזינים אותם וכיצד נשתחרר מהן. 

⇐ לנצח כל רגע מחדש – הסדנה אונליין, מתמקדת בהתמודדות עם סטרס (10 שיעורים)

סדנת אונליין חובה להתמודדות עם סטרס. הסדנה כוללת הנחיות כתובות לתרגול ועבודה עצמית, מצגות, מקורות וסיכומים. הסדנה מתרגמת את רעיונות בעל התניא לטכניקה מעשית.

⇐ אתגר השמחה (5 מפגשים)

סדנה שמפצחת את סוד השמחה ומציעה לתרגל שמחה בחיי היומיום. בסדנה נלמד טקסטים חשובים ונחלץ מהם תרגילים אימוניים מעשיים שיעזרו לנו לסלק מעכבי שמחה.

⇐ תוכנית החילוץ מדיכאון – בוסטר להתמודדות עם פחדים וחולשת הנפש (13 שיעורים)

מניין הכבדות והדיכאון? מדוע זה קורה לנו? כיצד מתמודדים עמם? תוכנית הבוסטר נועדה לסייע לנו להבין את הרגשות הלא רצויים ובעיקר את הדיכאון, את מקורות ההזנה שלהם, ולאמץ סדרה של כלים ועצות יישומיים לחילוץ.

⇐ תוכנית תורת האישיות (תוכנית כתובה + 7 שיעורים)

כיצד בנויה האישיות? כיצד הכרת מבנה האישיות שלנו ושל הסובבים אותנו יכולה לעזור בהתמודדות רגשית ובשיפור יחסים? האם אפשר לשנות מבנה אישיות? תוכנית כתובה לתרגול והטמעה לצד קורס שצולם לייב, העוסק בכל השאלות החשובות של תורת האישיות.

⇐ להיפטר מהעצבות – תוכנית אימון (12 שיעורים)

תוכנית אימון מפורטת, עוצמתית ומלאת אנרגיות. תוכנית האימון היא בת שבעה פרקים מצולמים וחמישה מוקלטים ובהם הוראות מעשיות ומדויקות למניעת עצבות, להתמודדות עמה כשהיא תוקפת וליישום שיטות התבוננות שיעזרו לנו לדחות את נזקי העצבות.

⇐ המשפיעים: אימון מנטלי לתודעת שפע והצלחה בעסקים ובקריירה | איתן עזריה וד"ר יחיאל הררי

הסודות להפוך לעשירים באמת – תוכנית אימון מנטלי אונליין לפיתוח תודעת שפע עם כסף, בעסקים ובקריירה.

⇐ להפוך חולשות לחוזקות הסדנה המוקלטת

איך נגדיר חולשות? האם באמת אפשר להפוך חולשות לחוזקות? האם לא כדאי לעסוק רק בחוזקות? מה לגבי הילדים – האם אוכל לעזור להם להפוך חולשות לחוזקות? סדנה מוקלטת של המפגש הפרונטלי.

⇐ הסדנה לחיזוק מידת הביטחון (8 מפגשים + לימוד בשער הביטחון)

ביטחון הוא הכלי המשמעותי ביותר בחיינו שמסייע לנו להביא את היכולות, הכישורים והערך שלנו לעולם. הבשורה הטובה היא שמידת הביטחון היא תכונה נרכשת, שאפשר וחובה לחזק כדי שנוכל להגשים רצונות ולהתמודד טוב יותר עם אתגרים.

הסדנה הוקלטה בזום. עקבנו בה אחר מאפייני הביטחון והערכה העצמית ותורגלו דרכים לחיזוק הביטחון. 

⇐ אומנות ההגבהה – סדנת הורות וחינוך (8 שיעורים)

אומנות ההגבהה מציגה עקרונות חינוכיים, תובנות, עצות, טכניקות וכלים מעשיים, המתגבשים לכדי שיטה חינוכית שלמה וסדורה שנועדה לעזור לילדים לצלוח משברים ולנצח קרבות פנימיים, לחזק את האמון שלהם בעצמם ולגלות כוחות חבויים. בסדנה למעלה מעשרים פרקים מצולמים ומוקלטים עוצמתיים.

⇐ זוגיות – סדרת שיעורים (11 שיעורים)

להתגבר על ריחוק פיזי ורגשי שהתפתח; לעורר את כוח התענוג בזוגיות; לברר לעצמי למה בכלל אני רוצה בקשר הזה; לגלות מה כל אחד מבני הזוג יכול וצריך להביא לקשר; לתקן תנועות רגשיות לא רצויות שמפריעות לקשר ועוד ועוד. 

⇐ קורס: יסודות התניא (13 שיעורים)

מהם עקרונות היסוד של ספר התניא שהפכו אותו לספר יסוד בארון הספרים היהודי? בקורס זה נלמד את עקרונות היסוד שמציע ספר התניא, כך שמי שלא למד בספר יכיר את עיקריו, ומי שלמד בו יזכה לתמונה בהירה יותר ביחס לכלים ולדרך המחשבה שמציע התניא. 

⇐ קורס: עקרונות הליווי הרגשי (6 שיעורים)

כיצד ניתן לעזור לאדם קרוב, בן זוג, ילד או חבר, להתגבר, לנצח את הקרבות שלו, לשנות זווית ראייה? ממה צריך להימנע? ומה אם הוא דוחה אותי ולא רוצה את עזרתי? 

⇐ קורס: סדרת עשר הספירות (12 שיעורים)

הסדרה המעמיקה ביותר להכרת כוחות הנפש ומגוון הרגשות הקיימים בתוכנו. זוהי סדרת חובה לכל מי שרוצה להעמיק בהבנת תורת הנפש היהודית ולהכיר את הנפש לעומק.

⇐ קורס: מבוא למבנה הנפש (12 שיעורים)

מהי הנפש? מהי נפש בריאה וכיצד מרפאים את הנפש? מה התפקיד של הנפש? כיצד היא בנויה? מהם הקשרים של הנפש עם הגוף? אילו כוחות פועלים בנפש? כדי לרפא את הנפש, להיות שמחים, מלאי אנרגיות וחדוות חיים, אנחנו צריכים להכיר את הנפש ולהבין מה קורה לנו מתחת "למכסה המנוע". 

⇐ שינה, חלומות ושחרור חסמים רגשיים

⇐ אוצר שיעורים ומפגשי אימון במגוון נושאים שהועברו בשנים האחרונות ואינם מופיעים ביוטיוב/ספוטיפיי.

⇐ מימוש פוטנציאל ומציאת הייעוד שלי (בקרוב הדרכה מקיפה)

⇐ שיעורים בנושא התמודדות עם כעסים


⇐ הצטרפו עכשיו והתוכנית שבחרתם מייד תיפתח עבורכם

ניתן לרכוש את הקורסים והסדנאות בדף המידע של כל תוכנית, או בלינק הזה או בכפתור מטה, או בדף רכישת מנוי התבוננות.

להרשמה

עם ההרשמה תזינו שם משתמש וסיסמה באמצעותם תוכלו להיכנס באופן חופשי לתכנים ללא הגבלה. חלק מהסדנאות תוכלו גם להוריד כקבצים אליכם למחשב.

בדף כל קורס/סדנה תמצאו את כל התכנים באותה הסדנה ומדף הסדנה תוכלו להתחיל את השיעורים.

בכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו. פרטים נוספים על כל סדנה תמצאו בדפי הסדנאות.


⇐ למי נועדו הקורסים ותוכניות האימון?

  • למי שרוצה לצמוח, לפרוץ גבולות, להתגבר על רגשות לא רצויים ולחיות את החיים במלואם.
  • למטפלים שרוצים להרחיב את ארגז הכלים העומד לרשותם, לרכוש לעצמם כלי נוסף ובתוך כך להעמיק את הידע שלהם בתחום תורת הנפש היהודית.
  • למי שמתמודד עם אתגר אישי או משפחתי כלשהו ומעוניין לבנות תוכנית עבודה אישית משמעותית מתוך הבנה מעמיקה של מבנה הנפש והתהליכים הנפשיים.
  • לכל אדם המעוניין להכיר עקרונות משמעותיים בתורת הנפש היהודית והמקורות מתוכם היא צומחת.

⇐ כיצד לימודי התבוננות יכולים לטפל בכמה תחומים?

שיטת התבוננות נשענת על הכרה מעמיקה של מבנה וכוחות הנפש על-פי תורת הנפש היהודית. על בסיס ההכרה המעמיקה הזו היא דולה תובנות, עצות, טכניקות יישומיות ומסלולי עבודה פנימיים המתפרשים על כל המרחבים בחיינו ובהם בריאות הנפש והגוף, זוגיות, הורות וחינוך, אימוץ דרכי חשיבה יצירתיים בחיים בכלל ובעולם התעסוקתי בפרט ועוד ועוד.

אימוני התבוננות בנויים כך שאנו לומדים את העולם הנפשי, הרגשי והשכלי לעומק. את מסקנות הלימוד אנו מתרגלים על תחומים שונים בחיינו. העולם הפנימי של האדם הוא אחד. ברגע שלומדים את יסודותיו אפשר ליישם את העקרונות במגוון תחומי חיים במהירות וביעילות. זאת ועוד, שינוי בתחום אחד בחיים ישפיע על תחומים אחרים. למשל ייתכן שהאדם יעבוד על החרדות שלו, ועבודתו זו תשפיע על יחסיו הזוגיים ועל תפקודו כהורה. הוא יפסיק לייצא לילדיו את חרדותיו, וכמובן שעבודה זו גם תשפיע על הצלחתו בעבודה ומימוש הפוטנציאל שלו. כלומר שינוי פנימי יניב תוצאות בתחומים אחרים מבלי לעבוד עליהם במישרין.  

האם נדרש ידע מוקדם כדי להצטרף לשיעורים ולסדנאות?

השיעורים בנויים כך שכל שיעור או קורס עומד בפני עצמו ואינו דורש ידע מוקדם. כך שכל אחד ואחת יכולים להצטרף לכל שיעור בכל עת. יחד עם זאת כל סדנה מעניקה תמונה מלאה של מבנה הנפש ושל מגוון הכלים להתמודדויות רגשיות, זוגיות, משפחתיות ותעסוקתיות.

האם מי שהוא בעל ידע בתורת הנפש היהודית ימצא ערך מוסף בקורסים ובסדנאות?

בהחלט והרבה יותר מכך. הלימוד מוסבר בשפה פשוטה וקולחת ובה בעת חודר לעומק ההבנה של תורת הנפש היהודית ומציע מקורות והיבטים ייחודיים לצד כלים מעשיים. בפועל לומדים איתנו עשרות תלמידים שלמדו במגוון מסגרות מקצועיות ואחרות.

⇐ אפשר הרחבה על אודות הנושאים בהם עוסקים התכנים?

1. הכרות כללית עם השיטה

מהי שיטת התבוננות? מדוע היא כה רלוונטית? מה אנחנו רוצים להשיג בעבודה פנימית? על אילו מקורות נשענת תורת הנפש היהודית? מה הבשורה שלה לאדם מן השורה ומה התרומה למטפלים? כיצד נציב יעדים מעשיים לשינוי ושיפור? מהם התנאים להצלחה וכיצד נוכל לדעת שאנו מתקדמים ומצויים במגמת שיפור?

2. אנטומיה של הנפש

הכרות מעמיקה עם כוחות הנפש השונים והיחסים ביניהם.

נלמד מהם הרגשות; מה התפקיד שלהם בנפש; האם ניתן לבחור ברגשות, לשנותם או להכווינם; האם אנו באמת יכולים להשתנות מבחינה רגשית או לשנות רגשות של אחרים; מהם המנגנונים המעוררים ומניעים את הרגשות הלא-רצויים ואילו “מכבים” אותם; כיצד פועל השכל; מה תפקידו; כיצד מגבירים את מימוש הפוטנציאל של האינטלקט; מהו כוח התענוג בנפש ומדוע הוא חשוב; מה קורה כשאין רצון או כשהרצונות מבוזרים; היכן מתבטאים ומתגלים כוחות הנפש; האם אנחנו יכולים לשלוט במחשבות שלנו ומדוע נושא זה חשוב כל כך.

3. החסמים בנפש

ישנם חסמים בנפש המונעים מאיתנו מלצמוח, להשתחרר, לגלות את מלוא הכוחות והפוטנציאל שלנו ולהשיג את מנוחת הנפש. בשלב זה נכיר מהם אותם חסמים, מהיכן הם נובעים, מהו המנגנון המדשן אותם ומזין את המתחים והפחדים, כיצד הם משפיעים על החיים שלנו ומה דוחה את החסמים השונים.

4. כיצד מסירים חסמים בנפש

כיצד מזהים את החסמים בנפש, כיצד הם משפיעים על חיינו ומה המחיר שהם גובים מאיתנו. כאן נענה על שאלת מיליון הדולר: כיצד יוצרים שינוי פנימי ומתגברים על רגשות לא רצויים; מהן הפעולות הדרושות מאיתנו וממה אנחנו צריכים להימנע כדי להצליח במשימה הכי חשובה בחיינו.

5. כיצד משפיעים על אחרים לאמץ שינוי

העבודה של כל אדם היא בזכות עצמו. אולם יש דרכים שבאמצעותן אפשר לעורר, לעודד ולאפשר מרחב לשינוי. מהן הדרכים הללו ומה התפקיד שלנו ביחס לסביבה.

6. כיצד מיישמים את שיטת התבוננות בתחום החינוך וההורות. בתוך כך נענה על מגוון סוגיות ובהן:

– איך עוזרים לילדים לעורר רגשות רצויים ולהתמודד עם רגשות לא רצויים.

– הילד מתקשה להיפטר מהאגוצנטריות ולהסתדר עם הסביבה? הוא נוטה לעצבות, כעס או מרמור? כיצד עוזרים להם להתמודד.

– כיצד עוזרים לילדים לחוש ביטחון ולהתמודד עם פחדים וטרדות? אחת מעבודות הנפש העיקריות שילדים צריכים ללמוד היא לסדר ולגדור את מחשבותיהם. עליהם לדעת אילו מחשבות מעודדות צמיחה ויצירתיות ואילו מחשבות יש להרחיק ולא לתת להן בשום פנים ואופן לחדור לתוכם. כיצד עושים זאת?

– איך גורמים לילדים להימנע מקרירות, ריקנות, שעמום וצורך לרצות?

– כיצד גורמים לילדים להתמלא חיות ולעורר את כוח הרצון?

7. יישום שיטת התבוננות בתחום הזוגי. כאן נתמודד עם שאלות כדוגמת:

– כיצד נדע מיהם בני הזוג המתאימים לנו.

– כיצד נמצא את בני הזוג המתאימים לנו או כיצד נדע שאלה שאיתנו הם המתאימים לנו ביותר.

– כיצד מתגברים על ריחוק.

– כיצד משנים את האופנים בהם אנו רואים את בני הזוג.

– מהי אהבה ומהן הדרגות השונות האפשריות בקשר.

– מהם המכשולים לקשר חזק וכיצד מסירים אותם.

8. יישום שיטת התבוננות בתחום תודעת הבריאות והתמודדות עם התמכרויות

השאלה העיקרית היא בדרך כלל לא איזה סוג תזונה לאמץ אלא כיצד נמנעים מתזונה לא רצויה ומזיקה, כיצד מתמודדים עם פיתויים והתמכרויות וכיצד מטמיעים לאורך זמן את התזונה הרצויה לנו.

9. אימון ותרגול – כיצד בונים תוכנית אימון אישית

המרכיב של אימון ותרגול “מבשל” את הידע שנצבר, התובנות והפתרונות ועוזר לכל אחד ואחת מהמשתתפים לגבש תוכנית אימון אישית לעצמו או לאנשים שהוא מסייע להם.

חשוב להדגיש כי הכרה של תובנות חדשות וכלים היא הכרחית אולם לא ניתן להשיג שינוי רגשי ללא הפנמה והתקשרות לאותן תובנות.

האתגר של הלימוד הוא שדברים “ירדו” מהראש, מההבנה השכלית לרגש וליישום ברגעי האמת. לשם כך נועדו יחידות התרגול.


    Back to top button
    דילוג לתוכן