קורס יסודות התניא

קורס יסודות התניא

משעה שגיבש בעל התניא, רבי שניאור זלמן מליאדי, את שיטתו, התפשטה זו כאש בשדה קוצים. תוך שנים ספורות התדפקו אלפים על דלתו על־מנת לזכות ב"טיפול", בעצה המתאימה להם. מתחים, עצבות, רעשים פנימיים, חסימות רגשיות, ייסורים וספקנות — איש איש ומצוקתו.

במשך עשרים שנה הוא ליקט את העצות שהעניק והעלה אותן על הכתב כחלק ממשנה מקיפה. המטרה הייתה שהספר שפרסם, ספר התניא, ישמש תחליף למפגש פנים אל פנים ויישאר לדורות.

מהם עקרונות היסוד של ספר התניא שהפכו אותו לספר יסוד בארון הספרים היהודי?

בתמצית ניתן לומר כי על־פי שיטתו האדם נידון למאבק פנימי מתמיד. המשימה שלו, משימת חייו, היא לנצח את המאבק ברגע הנוכחי. דומה שהגישה האופטימית הזאת כלפי נפש האדם והטענה שבכל רגע יכול האדם לנצח במאבקי הנפש שלו, הן אלו ששבו את לבם של רבים.

בקורס זה נלמד את עקרונות היסוד שמציע ספר התניא, כך שמי שלא למד בספר יכיר את עיקריו, ומי שלמד בו יזכה לתמונה בהירה יותר ביחס לכלים ולדרך המחשבה שמציע התניא.

הקורס מאפשר דיון במקורות ותרגול.

הקורס מתבסס על ספרו רב המכר של ד"ר יחיאל הררי, לנצח כל רגע מחדש – שיחת נפש עם בעל התניא, שראה אור בהוצאת ידיעות ספרים ונמכר בעשרות אלפי עותקים.

הקורס התקיים בזום. לאחר המפגש השיעור המוקלט עלה לאתר יחד עם מקורות וזמין לצפייה והורדה.

מפגש א: המטרה של התניא ורקע היסטורי – לחיות חיים מלאים

מפגש ב: המבנה הדואלי של הנפש – למה אני חווה שניות

מפגש ג: טבע המאבק – לקחים מעשיים מהמאבק

מפגש ד: שדות הקרב – המעלה של לבושי הנפש

מפגש ה: הבינוני – קווים לדמותו של מנצח – איך נראים הניצחונות

מפגש ו: כוחות הנפש והמהות הפנימית

מפגש ז: אחדות הבורא – איך העולם פועל ומה עלינו ללמוד מכך

מפגש ח: תרגול – כוחות הנפש בחיי היומיום

מפגש ט: להפסיק לייסר את עצמי – אימון תניא

מפגש י: עצות לחיים – התבוננות ככלי לשינוי

מפגש יא: לדעת לאהוב ולדעת שאוהבים אותי – המשך התבוננות

מפגש יב: העולם איננו נגדי

מפגש יג: להתחבר לתובנות – מפגש מסכם

עלות הקורס המוקלט: 350 ש"ח.

להרשמה

ניתן לקבל את הקורס חינם דרך תוכנית המנויים.


לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות אלינו.

תגובה אחת

  1. שלום.
    בעניין שיטתו של בעל התניא שכתבתם כי האדם נידון למאבק כל חייו ומשימתו לנצח בו. מציע לעיין גם בפירוש הרמב"ן עה"ת בעניין המאבק בין יעקב למלאך(שרו של עשיו) ובעניין שינוי שמו של יעקב לישראל( יעקב מסמל את המאבק כבר בבטן אימו כשהוא אוחז בעקב עשיו וישראל מלשון שר ושררה מסמל את הנצחון על שרו של עשיו) ןעיין עוד בספר החינוך (תלמיד הרמב"ן)במצות איסור אכילת גיד הנשה כדי שנזכור את אותו מאבק אך בסופו שרו של עשיו לא יכול להכניע את יעקב ויעקב דורש ממנו עוד שיברך אותו כהודאה בנצחון וכן הוא מסמל את המשך המאבק בכל הדורות אך בסוף ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו. ועיין גם בהקדמת מסילת ישרים שמסביר למה האדם הושם בעוה"ז רצוף בנסיונות וקשיים שמסובבים אותו מלפנים ומאחור, ע"ש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן