קצרים

שתי מעלות בתניא

חמישה עשר יום מפרוץ מלחמת יום הכיפורים נכבש שדה התעופה פאיד במערב תעלת סואץ. זמן קצר לאחר מכן, הרבי כבר הטיל את המשימה על חסידיו – להדפיס את ספר התניא באזור הקרבות.

צוות מצומצם של עובדי דפוס יד החמישה יצא לדרך. במשך לילה שלם שקדו על צילום לוחות התניא. כשחזרו למרכז הארץ גילו כי הייתה תקלה בלוחות המצולמים. לא הייתה ברירה אלא לשלוח בשנית צוות נוסף שיחזור על המלאכה.

תשע שנים מאוחר יותר, מבצע דומה התקיים מעבר לגבול הצפון. כוחות צה"ל כבשו את ערי לבנון וצוות חסידים, בהוראת הרבי, מיהר בעקבותיהם אל הערים צור, צידון וביירות. אלא שגם הפעם המבצע לא הוכתר בהצלחה מלאה והיה צורך להוציא חזרה לביירות צוות חדש. אחד התנאים שהציב הרבי מלובביץ' להדפסת התניא היה שהעתקים יימסרו ליהודים במקום ויחד עמם גם ילמדו מעט מהספר המודפס. המדפיסים אמנם ביצעו את ההדפסה כראוי, אך בשל החיפזון לא הספיקו ללמוד עם החיילים פרק מהגיליונות המודפסים.

מדוע התעקש הרבי על הדפסת התניא באזור הקרבות? מאז נכתב התניא הוא זכה ליחס כפול. מצד אחד ספר עיון, גדוש תובנות בכל הנוגע לתורת הנפש ואחדות הבורא. סיכום ותמצית של תורת הסוד. מצד שני ספר שאותיותיו הן סגולה ובעלות כוח רוחני להשפיע על המציאות.

הערב ב-18:00 מדפיסים תניא לראשונה באליאב, לעילוי נשמת אבי, אצלנו בבית. כמובן גם נלמד בתניא. תאחלו הצלחה שהכל יעבוד כשורה, וכמובן, אם אתם באזור, אתם מוזמנים בשמחה.

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן