איך להתמודד עם חוסר הערכה
אחד הדברים שהכי פוגעים בנו זה כשאנחנו מרגישים שלא מעריכים אותנו,
שלא מעריכים את ההשקעה שלנו,
את מה שהקרבנו ועשינו.
וזה גורם לנו להיות עצבניים וכעוסים ולפעמים גם להיכנס לדיכאון
מה עושים?
הדבר הראשון שצריך לברר זה למה לא מעריכים אותנו.
יש שתי סיבות עיקריות לחוסר הערכה כלפינו.
האחת תלויה במי שלא מעריך אותנו.
כלומר
האדם שמולנו לא מעריך אותנו כי מרוכז בעצמו ולא רואה אותנו
או שהוא בעצמו חסר ביטחון ולכן הוא לא מעריך ומאמין באנשים סביבו
ואולי זו לא חוסר הערכה אלא קינאה שגורמת לו לבטל את כל מה שאנחנו עושים.
סיבה שנייה היא שלא מעריכים אותנו בגלל שבאמת אנחנו לא משקיעים מספיק,
או שאנחנו בעצמנו מרוכזים מדי בעצמנו.
עכשיו אם זו הסיבה הראשונה, אז מה שנדרש מאיתנו זה ללמוד לא להיות תלויים במי שלא מעריך אותנו.
לפתח עמוד שידרה עצמאי והערכה עצמית בלתי תלויה.
ואם זו הסיבה השנייה, היא מזמינה אותנו לחשבון נפש, ואולי להשקיע יותר ולהיות פחות מרוכזים בעצמנו.

