קצרים

הזדמנויות באמצע העבודה

לפעמים האדם מבקש להתמקד. הוא מנסה להתפלל או להיות עם ילדיו או סתם לקרוא איזה ספר. ואז צצה לו מחשבה בנוגע לעסקיו.
לצד אותה מחשבה הוא נזכר בדברים ששמע מאיזה מנטור עסקי, והוא מתלהב מהגילוי. במחשבה הזו שצצה יש דרך, פתרון שחיפש לעסקיו ומצבו הכלכלי. יש! אאוריקה. הוא כמובן מניח את תפילתו, וילדיו, והספר, ונותן לעצמו להתגלגל באותה מחשבה פורצת דרך.

אז אם זה קרה לכם פעם, אתם כבר מבינים שאין אבוד, ותמיד אפשר למצוא את הדרך, הפתרון, המסלול הגואל.
אבל תדעו שזה קרה לכם מסיבה אחת. כדי שתכירו בהזדמנות האמיתית כשהיא מגיעה. כלומר אם לפעמים אתם באמצע העבודה, מנהלים את עסקיכם, והכל הולך כמו שצריך. ופתאום, מאמצע שום מקום התגלגלה לכם מחשבה שקשורה לעולם הרוח והאמונה. התבוננות או תהיה בנוגע לסוגיה מעמיקה שלא קשורה במאומה לעבודתכם, אז תבינו שלא יקרה כלום אם תניחו בצד את העבודה, העסקים והחישובים הכלכליים ותרשו לעצמכם להתגלגל עם אותה מחשבה רוחנית-אמונית.
וזו, זו היא אותה הזדמנות שנייה שמגלגלים לפתחנו. את זה פסח שני נועד להזכיר לנו. שהחכמה היא לא רק להימנע מייאוש, אלא לקלוט את מרחב האפשרויות הרוחני שנפרש לפנינו בכל יום. ולא יקרה כלום אם ברגע הזה של גילוי נעצור קצת ונפתח את הספר. נקרא, נלמד, נעמיק, נתרומם. באמצע יום העבודה.
והעסקים? הם יסתדרו. לא הם מזינים את העולם הרוחני. העולם הרוחני מזין אותם.

(וראו הסיפור על איש העסקים שפעם אחת חישב את חשבונתיו וסיכם: "אין עוד מלבדו". וכששאלו אותו מה הקשר לחשבון השיב, שבתפילה קורה שנופלת לו מחשבה זרה על דבר ענייני המסחר, וממילא לא יקרה כלום אם בעת המסחר תיפול לו מחשבה על אודות "אין עוד מלבדו" (תורת מנחם, יו"ד שבט, התשי"ג, עמ' 314))

עוד בקטגוריה זו:

Back to top button
דילוג לתוכן